Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise Cup 250 je nejrychlejší Elise všech dob. Přidal koně, ubral kila
17.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Další z mnoha verzí Lotusu Elise přidává k původním 220 koním verze Cup dalších 26. Je také o 21 kg lehčí, a je tak nejrychlejší na trati v Hethelu.
Pokud vám na konci minulé sezóny přišel váš vloni nový Lotus Elise S Cup slabý a pomalý a celou zimu jste pracovali na zlepšení jeho výkonů, asi vás moc nepotěšíme. Naopak pokud jste si Elise S Cup z jakéhokoliv důvodu nekoupili a po podobném autě se díváte až nyní, přinášíme dobrou zprávu - Lotus přichází s verzí Elise Cup 250.
Tato novinka nahrazuje verzi 220 Cup, která měla 220 koní a 250 Nm z přeplňovaného 1,8litrového čtyřválce, umístěného uprostřed napříč a pohánějícího zadní kola. Elise Cup 250 ovšem nemá 250 koní, nýbrž 246. Točivého momentu tu je 250 Nm, motor je stejná osmnáctistovka s kompresorem a spolupracuje s manuálním šestikvaltem s diferenciálem s elektronickou simulací uzávěrky.
Oproti Elise 220 Cup má Cup 250 ještě méně tuku - zhubl o 21 kg na finálních 931 kg mimo jiném díky nové baterii (10 kg dolů), karbonovým sedačkám (6 kg dolů) a lehčím kolům (1,5 kg dolů). Po aerodynamické stránce vypadá Cup 250 stejně jako 220 Cup, což znamená zejména přední lízátko, ohromný difuzor pod zadním nárazníkem a velké křídlo o kus výš.
Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,3 vteřiny a maximálka 248 km/h s nataženou střechou, resp. 240 km/h bez střechy. Chcete-li v nabídce je i hardtop nebo karbonový aerodynamický paket, který vymění standardní lízátko, difuzor, křídlo a nástavce prahů za karbonové kousky, čímž ušetří dalších deset kilo. Určitě ale nebude zadarmo.
Lotus říká, že Elise Cup 250 je nejrychlejší verze Elise, která kdy vyjela z jeho bran. A časem na okruhu v Hethelu to podpírá - vůz dosáhl 1:43, což je prý nejlepší ze všech dosud postavených Elise. Pokud se ptáte na spotřebu, nemůžeme sloužit, ani na webu Lotusu ještě není uvedena. Pokud vás ale zajímá cena, tu známe - v Německu bude Elise Cup 250 za 61 100 eur základní ceny, tedy asi 1,65 milionu korun. Prodeje začnou v dubnu tohoto roku.
Lotus Elise Cup 250 je lehčí a silnější než 220 Cup, který nahrazuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva