Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise Cup 250 je nejrychlejší Elise všech dob. Přidal koně, ubral kila
17.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Další z mnoha verzí Lotusu Elise přidává k původním 220 koním verze Cup dalších 26. Je také o 21 kg lehčí, a je tak nejrychlejší na trati v Hethelu.
Pokud vám na konci minulé sezóny přišel váš vloni nový Lotus Elise S Cup slabý a pomalý a celou zimu jste pracovali na zlepšení jeho výkonů, asi vás moc nepotěšíme. Naopak pokud jste si Elise S Cup z jakéhokoliv důvodu nekoupili a po podobném autě se díváte až nyní, přinášíme dobrou zprávu - Lotus přichází s verzí Elise Cup 250.
Tato novinka nahrazuje verzi 220 Cup, která měla 220 koní a 250 Nm z přeplňovaného 1,8litrového čtyřválce, umístěného uprostřed napříč a pohánějícího zadní kola. Elise Cup 250 ovšem nemá 250 koní, nýbrž 246. Točivého momentu tu je 250 Nm, motor je stejná osmnáctistovka s kompresorem a spolupracuje s manuálním šestikvaltem s diferenciálem s elektronickou simulací uzávěrky.
Oproti Elise 220 Cup má Cup 250 ještě méně tuku - zhubl o 21 kg na finálních 931 kg mimo jiném díky nové baterii (10 kg dolů), karbonovým sedačkám (6 kg dolů) a lehčím kolům (1,5 kg dolů). Po aerodynamické stránce vypadá Cup 250 stejně jako 220 Cup, což znamená zejména přední lízátko, ohromný difuzor pod zadním nárazníkem a velké křídlo o kus výš.
Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,3 vteřiny a maximálka 248 km/h s nataženou střechou, resp. 240 km/h bez střechy. Chcete-li v nabídce je i hardtop nebo karbonový aerodynamický paket, který vymění standardní lízátko, difuzor, křídlo a nástavce prahů za karbonové kousky, čímž ušetří dalších deset kilo. Určitě ale nebude zadarmo.
Lotus říká, že Elise Cup 250 je nejrychlejší verze Elise, která kdy vyjela z jeho bran. A časem na okruhu v Hethelu to podpírá - vůz dosáhl 1:43, což je prý nejlepší ze všech dosud postavených Elise. Pokud se ptáte na spotřebu, nemůžeme sloužit, ani na webu Lotusu ještě není uvedena. Pokud vás ale zajímá cena, tu známe - v Německu bude Elise Cup 250 za 61 100 eur základní ceny, tedy asi 1,65 milionu korun. Prodeje začnou v dubnu tohoto roku.








Lotus Elise Cup 250 je lehčí a silnější než 220 Cup, který nahrazuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva