Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise 250 Special Edition je ještě lehčí než Cup, stovku dá za 4,3 s
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský roadster nově váží necelých 900 kilo. S touto hmotností páruje 246 koní, firemní okruh v Hethelu tak zvládne za pouhou 1 minutu a 34 sekund.
Pro Lotus je letošní rok opravdu přelomovým, britská automobilka by se totiž konečně po dvou dekádách měla dostat do zisku. Ještě výjimečnější tento počin bude s ohledem na fakt, že by jej mohlo být dosaženo u příležitosti 50. výročí přestěhování firmy do Hethelu, kde ji najdeme dodnes. Tuto událost se nyní značka rozhodla oslavit limitovanou sérií modelu Elise 250 Special Edition, která váží dokonce ještě méně kil než už tak lehká varianta Cup.
Ve srovnání s tímto provedením Elise 250 SE přišel o dvaatřicet kilogramů, načež na ručkách vah dosáhne pouhých 899 kg. Ve srovnání s originálem, který se vyráběl v letech 1996 až 2001 a vážil dokonce jen 725 kg, jde sice o relativního mastodonta, nicméně ve světle moderní doby jde o nemalý úspěch. Dosaženo jej přitom bylo instalací řady karbonových doplňků.
Z uhlíkových vláken je nejen čelní splitter nebo zadní křídlo, ale také sedadla obšitá tmavě modrou nebo tmavě šedou kůží. Pokud vám navíc tato specifika nebudou stačit, je možné sáhnout po karbonové střeše. Ta je k mání za příplatek, zatímco standardně absentující klimatizaci, tempomat či koberečky můžete dostat na palubu jen na požádání. Tím však hmotnost opět navyšujete.
Pohonné ústrojí, podvozek či brzdy jsou již identické s variantou Cup, což v případě motoru znamená přítomnost 1,8litrového přeplňovaného čtyřválce s kořeny u Toyoty, jenž počítá s 246 koňmi a 250 Nm točivého momentu dostupného v rozmezí 3 500 až 5 500 otáček. Zrychlení z klidu na stovku se přitom odehraje za 4,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 248 km/h.
Mnohem podstatnější je však čas 1 minuty a 34 sekundy, za který varianta 250 SE obkrouží firemní trať v Hethelu, což z ní dělá nejrychlejší silniční Elise všech dob. Za tím kromě výše zmíněného stojí i 16palcová přední a 17palcová zadní kovaná kola, šestistupňový manuál, elektronický diferenciál či volič jízdních režimů umožňující nastavení v módech Sport a Race.
Závěrem jen dodáme, že zákazníky mohou vybírat mezi čtyřmi barvami karoserie (modrá, červená, žlutá, bílá) a dvěma barvami kol (stříbrné, černé). Vyrobeno přitom bude pouze 50 exemplářů, přičemž na rozdíl od Ferrari nebo Bugatti uplatňuje Lotus strategii „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Cena pak startuje na 47 900 GBP (cca 1 503 500 Kč) či 64 000 Eur (1 730 000 Kč).
Lotus Elise 250 Special Edition vznikne pouze v 50 kusech. Vůči standardu se chlubí hlavně hmotností sníženou na pouhých 899 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva