Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus chystá extrémní 4-Eleven, Evoru 400 Roadster a hlavně své první SUV
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se s novinkami jaksepatří rozjeli. První spatříme záhy, okruhový model do dvou let. SUV je pak spojeno s koncem dekády a výrobou v Číně.
Ještě loni touto dobou se osud britské automobilky Lotus zdál být zpečetěn. Nicméně příchod nového šéfa Jeana-Marca Galese se ukázal být dobrým krokem, alespoň v rámci těch, s jakým mohl nový vlastník, firma DRB-Hicom, přijít. Bývalý šéf PSA sice zpočátku musel propustit čtvrtinu zaměstnanců, nicméně restrukturalizace firmy se mu povedla. Aktuálně tedy Lotus opětovně prodává několik tisíc exemplářů ročně a co víc, začíná představovat i zcela nové modely.
A tak jsme si na ženevském autosalonu mohli představit výrazně faceliftované kupé Evora 400, s Festivalem rychlosti v Goodwoodu je spojena premiéra modelu 3-Eleven. Oba vozy jsou přitom jen počátkem chystané expanze. V nejbližší době bychom se přitom měli dočkat otevřeného Lotusu Evora 400 Roadster, který do vínku dostane dva karbonové střešní panely, z nichž každý váží pouhé 3 kilogramy.
Dá se tedy předpokládat, že celková hmotnost chystané novinky naroste oproti kupé jen minimálně, velmi lehce se tedy pozmění i jízdní dynamika. Jelikož za sedadly opětovně najdeme 3,5litrový šestiválec produkující stejných 406 koní, dá se očekávat, že zrychlení z klidu na stovku se odehraje za nějakých 4,3 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u kupé), zatímco maximálka poklesne z 300 km/h.
Do dvou let by se měla ukázat také ještě ostřejší verze zmiňovaného Lotusu 3-Eleven. Detaily sice Gales nezmínil, počítat ovšem můžeme s ještě vyšším výkonem a nižší hmotností než u stávající verze. Ta přitom dává k dobru 456 koní při necelých 900 kilech, což jí napomáhá ke zrychlení z klidu na stovku pod 3 sekundy. Novinka má být ještě rychlejší, přičemž do produkce dorazí pod názvem 4-Eleven.
Zatímco obě zmíněné novinky se budou prodávat v menším množství, v roce 2019 nebo 2020 by měl dorazit skutečný bestseller. Tedy dlouho zvažované SUV, se kterým Lotus poprvé koketoval již před devíti lety. Na konci dekády by se tento model měl konečně stát realitou, přičemž do prodeje zamíří nejprve v Číně. Posléze by ovšem měl dorazit do Evropy, a dokonce prý i s dieselem.
Jelikož verzi určenou pro Starý kontinent uvidíme až na počátku příští dekády, budeme se nyní zabývat jen čínským provedením. To by se mělo postavit Porsche Macan, přičemž spárovat má čtyřválcový motor (nejspíše 1,8litrový přeplňovaný agregát od Toyoty) s hmotností 1 600 kg. To na první pohled nevypadá na úchvatná kombinace, zaručit však má nejlepší hbitost a rychlost v segmentu. To je od Galese vskutku odvážné tvrzení, zvláště ve světle parametrů zmiňovaného německého SUV. Ale nezapomeňme - bavíme se o poměrně vzdálené budoucnosti, kdy podobné kombinace mohou být něčím docela obvyklým.
Tím nám dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme snad jen fakt, že ke schválení výroby v Číně je třeba sepsaný obchodní plán a postavený prototyp. Z toho důvodu již nyní vznikají v Hethelu dva hliněné modely. Gales přitom dodává, že dostanou příď stávajících modelů, z boku však budou odkazovat na čtyřmístný Elise z roku 1974.


Otevřená Evora se ukázala na neoficiálních ilustracích již před třemi roky. Do reality se však podívá až v nejbližší budoucnosti
Během dvou let by měla dorazit také extrémnější verze Lotusu 3-Eleven, která dostane název 4-Eleven
Nejvíce si však britská automobilka slibuje od příchodu SUV...
...se kterým koketovala již před devíti lety
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva