Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole

Britové teoreticky zajeli pátý nejrychlejší čas Zeleného pekla, ve skutečnosti jim však bránil silný provoz. Naznačují však, že bude ještě lépe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole

10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové teoreticky zajeli pátý nejrychlejší čas Zeleného pekla, ve skutečnosti jim však bránil silný provoz. Naznačují však, že bude ještě lépe.

Když britská automobilka na sklonku června představovala nový Lotus 3-Eleven, tvrdila, že jde o nejrychlejší silniční model, s jakým kdy vyrukovala. Mimo jiné pak zmínila, že Severní smyčku by tento extrémista mohl zvládnout za 7 minut a 9 sekund, pročež by se jednalo o šestý nejrychlejší produkční vůz, jaký kdy Zelené peklo navštívil. Tedy pokud do rovnice zahrneme i obě specifikace Radicalu SR8.

Nově se Britové vydali do pohoří Eifel, aby své předpoklady potvrdili. Skutečnost ovšem předčila veškerá očekávání, neboť podle šéfa firmy Jean-Marca Galese dosáhl Lotus 3-Eleven „jednoho z nejrychlejších časů na Nürburgringu bez ohledu na třídu“. Abychom zbytečně nechodili kolem horké koše, rovnou zmíníme, že onou dobou je myšleno 7 minut a 6 sekund. Tedy pátý nejlepší čas vůbec.

Novinka Lotusu s výkonem 456 koní tak zvládla překonat kupříkladu Nissan GT-R Nismo a kromě zmíněných Radicalů zaostává pouze za Porsche 918 Spyder a Lamborghini Aventador SV. Tedy mnohem výkonnějšími a mnohem dražšími vozy. Nicméně není všechno zlato, co se třpytí, pročež můžeme nad tvrzením britské automobilky pozdvihnout ne jedno, ale rovnou obě obočí.

Daných 7 minut a 6 sekund totiž 3-Eleven ve skutečnosti nikdy nedosáhl, neboť na Ringu byl během návštěvy Lotusu nemalý provoz. Dosažený čas tak vznikl sečtením nejlepších sektorů ve dvou kolech. Jaké bylo doopravdy nejrychlejší, to již značka nezmínila. Nicméně testovací jezdec Marc Basseng dodává, že pokud by trať byla zcela volná, pak by se 3-Eleven mohl dostat na rovných 7 minut.

Jsme tedy skutečně zvědavi, jestli si Lotus okruh pronajme pouze pro sebe a nově vzniklé naděje potvrdí. Pokud by se tak stalo, šlo by o skutečnou bombu a de facto potvrzení toho, že nízká hmotnost je skutečně více než vysoký výkon či miliardy investované do vývoje hybridní techniky (zdravíme Porsche), se kterou přichází i pohon všech kol.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že na dosažení svých plánů má Lotus stále ještě dostatek času, neboť silniční 3-Eleven zamíří do prodeje až v únoru příštího roku. Aktuální návštěva Ringu přitom byla součástí finálního vývoje, kdy se za volantem navíc střídali tři jezdci, přičemž každý se zaměřoval na jinou oblast. Nemá se tak nakonec 918 Spyder bát?


Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole - 1 - Lotus 3-Eleven Ring nove foto 01Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole - 2 - Lotus 3-Eleven Ring nove foto 02Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole - 3 - Lotus 3-Eleven Ring nove foto 03
Lotus 3-Eleven si sice z Ringu aktuálně zápis neodváží, nicméně v brzké době nejspíše můžeme očekávat velké věci

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.