Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový britský speciál zvládá stovku za méně než 3 sekundy a maximálně se rozjede na 290 km/h. K dispozici bude silniční i závodní verze.
Festival rychlosti v Goodwoodu je v plném proudu, pročež si můžeme představit jednu z největších novinek, které byly na panství lorda Marche odhaleny. Tou je nový Lotus 3-Eleven, který je značkou titulován jako nejrychlejší produkční model, s jakým kdy přišla. Kromě toho je ale rovněž nejdražším, což asi již nadšence příliš nepotěší. Stejně jako fakt, že k dispozici celkově bude pouze 311 exemplářů. Tento počet přitom vcelku logicky koresponduje s názvem.
V případě zájmu můžete sáhnout po silniční (Road) nebo závodní (Race) verzi, přičemž obě pohání 3,5litrový kompresorem přeplňovaný šestiválec naladěný na 456 koní. U okruhové varianty je tento výkon spárován se suchou hmotností nižší než 900 kilogramů, ve výsledku tu tedy máme poměr více než 500 koní na tunu. Stovku přitom tato verze zvládne pod 3 sekundy a maximálně se rozjede na 280 km/h (silniční pak dokonce na 290 km/h).
Kromě toho měl model zvládnout obkroužit Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 9 sekund, tento výkon ale značka ze známých důvodů jen tak nezopakuje. Předpokládáme-li tedy správně, že se do Zeleného pekla vydala již s předprodukčním exemplářem. Přeci jen ve vývoji je Lotus 3-Eleven již nějaký ten pátek. Spekulace ale ponechme stranou a pojďme se podívat na zbytek komponentů.
V rámci podvozku tedy můžete počítat s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, které doplňují stavitelné stabilizátory, pružiny Eibach a pružiny Öhlins. Silniční verze se poté pyšní šestistupňovým manuálem a diferenciálem typu Torsen, zatímco závodní provedení dostalo do vínku šestistupňovou sekvenci se suchým mazáním a pádly pod volantem či klasický mechanický samosvor.
Rozdíly najdeme také u kol a brzd, kdy verze Road dostala do vínku 18palcové přední a 19palcové zadní ráfky. S nimi jsou pak spojeny pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 225/40, respektive 275/35. V případě brzd je možné počítat s 322milimetrovými kotouči AP Racing, závodní model má pak k dispozici vylepšené destičky a semi-slicky Michelin Cup 2.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde standardem je pouze sedadlo řidiče. To u spolujezdce je možné objednat za příplatek, i nadále jej však můžete lehce vyjmout. Mezi doplňky pak nechybí i speciální dekl, jímž daný prostor zakryjete a vylepšíte tak aerodynamiku. Dále nechybí TFT displej, u kterého je možné přepínat mezi silničním a okruhovým režimem.
Standardem je rovněž rychle vyjímatelný volant a čtyřbodové závodní pásy, v případě provedení Race pak můžete sáhnout rovněž po skořepině schválené organizací FIA osazené šestibodovými pásy. Mimo to je za příplatek k mání také hasicí přístroj nebo rychloodpojení elektroniky či palubní elektronika, která počítá s přehlednou telemetrií.
Dále můžeme zmínit ještě poloviční (Road) nebo plnohodnotnou (Race) ochrannou klec, pro obě varianty je pak standardem cosi připomínající čelní sklo. Tím nám ale příval informací končí, uvést již můžeme jen přítlak 215 kg, kterého závodní verze dosahuje při rychlosti 240 km/h. Díky tomu okruh v Hethelu objede za 1 minutu a 22 sekund.
Ceny pak startují na sumě 82 000 GBP (cca 3 140 500 Kč) v případě silničního provedení, zatímco to závodní je k mání od 115 200 liber (4 412 100 Kč).
Lotus 3-Eleven je nejrychlejším a zároveň také nejdražším produkčním modelem, jaký kdy britská automobilka představila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva