Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Losí test nejnovějšího Suzuki skončil fiaskem, k převrácení mnoho nechybělo
18.2.2019 | Petr Prokopec
Losí test platí za jakýsi svatý grál zkoušek jízdních vlastností vozu, čekat úspěch v něm od každého auta by ale bylo naivní. SUV s žebřinovým rámem se hodí spíš do terénu, a tak Suzuki Jimny zázraky na asfaltu nepředvádí.
Losí test nejspíše již nikomu představovat nemusíme, ostatně v uplynulých měsících jsme se tímto vyhýbacím manévrem zabývali několikrát. A zatímco třeba Volkswagen Golf GTI ohromil přetáčivostí, která není zrovna vlastní předokolkám, BMW X2 zklamalo. Chovalo se přesně tak, jak měl reagovat i „lidový vůz“. Je však nutné dodat, že na mnichovský stroj nakonec lze ještě pohlížet kladně, pokud jej dáme do kontextu s výsledky nového Suzuki Jimny. Teprve jeho losí test je totiž tragédií.
Na převrácení ve stylu první generace Mercedesu třídy A sice nedojde, nicméně do stoického klidu má Jimny opravdu daleko. Náhlou změnu jízdního pruhu a návrat do toho původního lze v relativním bezpečí absolvovat maximálně při rychlosti 68 km/h. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál o trochu více, může ho to přivést do problémů. Při náhlých manévrech se karoserie malého offroadu začne velmi naklánět. Vnitřní zadní kolo ztratí kontakt s vozovkou, vnější přední zase v podstatě mizí v podběhu.
Jimny se současně vydá za přídí ven ze zatáčky. Nedotáčivost zmíněná v souvislosti s BMW X2 tak dostává zcela nový rozměr, zvláště když je ještě kombinována s dlouhým převodem řízení. Testovací řidiči proto vypověděli, že po úvodní změně směru opravdu bojovali s tím, aby Suzuki zase vrátili na tu správnou stranu silnice. Nápomocné jim v tom navíc nebyly ani pneumatiky s nízkou přilnavostí.
Suma sumárum se tedy nová generace Suzuki Jimny na silnici nepředvedla zrovna v dobrém světle. Je ovšem třeba si uvědomit, že to není oblast, kde by japonský offroad měl excelovat. Jeho doménou je terén, kvůli čemuž ostatně zůstává u žebřinového rámu. Nechceme říci, že takové auto nemá fungovat na silnici nebo že jeho losí test je úplný nesmysl, lepší výsledek při jeho zaměření ale zkrátka nešlo očekávat.
S popsaným základem je spojen nový 1,5litrový motor, který nahradil předchozí 1,3litrovou jednotku. I Japonci se rozhodli, že downsizing nebudou tlačit všude. Nový agregát má navíc sice větší objem než předchůdce, nicméně po stránce rozměrové je menší a samotná hmotnost poklesla o 15 procent. Na všechna čtyři kola pak skrze pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat posílá rovných 100 koní, což sice není zrovna enormní výkon, doplněn je však nízkou hmotností 1 110 kg. Očekávat by se tedy dala zajímavá dynamika, ta však, jak již bylo řečeno, nebyla prioritou. I proto maximálka narostla jen na 145 km/h, což je při pohledu na výsledek losího testu dostatečné číslo.








Losí test nového Suzuki Jimny nedopadl zrovna dokonale, na druhou stranu však silnice nejsou doménou tohoto SUV
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 7 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 7 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva