Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln Navigator 2015: facelift se zbavil osmiválce a přidal na luxusu
23.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lincoln po sedmi letech představil faceliftovaný Navigator. Nový je vnější design i interiér, jediným motorem v nabídce bude 3,5 V6 EcoBoost.
Lincoln Navigator současné generace žil dlouhých sedm let beze změn. Pro rok 2015 značka Lincoln připravila několik novinek, které rozhodně stojí za povšimnutí. Jak mohou napovědět známé linky boků, díváme se na facelift, i když velmi rozsáhlý, nikoliv na zcela novou generaci Navigatoru.
Největší změna se odehrála pod kapotou - starý 5,4litrový osmiválec Triton se poroučí, jedinou pohonnou jednotkou dostupnou v novém Navigatoru bude o dva válce kratší 3,5litrová přeplňovaný motor EcoBoost. To může jedněmi potenciálními zákazníky být považováno za krok správným směrem, jiní však mohou zvolit třeba nový Cadillac Escalade, který V8 stále nabízí.
Nová jednotka je skromnější, rozhodně však není slabší - V8 Triton dávala z 5,4 litru 310 koní a 494 Nm, zatímco šestiválcový EcoBoost ze sebe pomocí turba dostane prý nejméně 375 koní a 582 Nm. Spojen bude se šestistupňovou automatickou převodovkou a bude moci hnát zadní nebo všechna kola. Jak se změna promítne na reálné spotřebě, zatím není jasné, ta papírová však zcela jistě klesne. „Řidiči pocítí sílu, když sešlápnou plyn. Nový motor EcoBoost svým vyváženým poměrem výkonu a spotřeby nastavuje laťky v tomto segmentu trhu,” řekla Elaine Bannon, šéfinženýrka nového Navigatoru.
Ani ostatní technika nezůstala beze změn - Navigator dostal elektrický posilovač řízení, asistent rozjezdu do kopce a sjezdu z prudkých kopců a systém Nivomat, který dorovnává světlou výšku zádě při plném naložení. Za příplatek jsou k mání tlumiče reagující na kvalitu silnice. Nový Navigator má také podle slov automobilky utáhnout nejtěžší přívěs ze všech svých konkurentů.
K dalším výrazným změnám patří zcela nová přední maska, která nyní odpovídá ostatním soudobým Lincolnům. Po jejích stranách najdeme nová světla s LEDkami. Nová jsou také zadní světla, která dostala LEDkový pás po celé šíři zádě, 20" nebo 22" kola a změnami prošly i nárazníky. „Z designového hlediska nabízí nový Navigator ještě více, než zákazníci Lincolnu od luxusního velkého SUV chtějí. Ocení, že i přes výrazné změny ve vzhledu si Navigator zachoval to, co jej činilo skvělým,” řekl Jim Grake, designér exteriérů u Lincolnu.
Uvnitř přibylo několik displejů, např. přístrojový štít má dva po stranách centrálního tachometru. Displej na středové konzoli je dotykový, ovládá se jím systém SYNC při MyLincoln Touch. Novinkou je také startování tlačítkem. Displeje zábavního systému i s konektory RCA si našly cestu do hlavových opěrek předních sedadel.
Pro rok 2015 dostal Navigator i nový volant a v nabídce je také monitorování slepých úhlů a barevná parkovací kamera. V rámci balíčku Reserve Package dostanete téměř všechno v interiéru včetně palubní desky čalouněné kůží. Paket také přidává přírodní dřevěné obložení Ziricote, které se podle výrobce „běžně používá na jachtách”.
Podobně jako současný model, i faceliftovaný Navigator bude k mání ve dvou verzích - standardní, dlouhé 5,27 metru, nebo prodloužené, která měří 565 cm. Standardně dlouhý Navigator odveze sedm lidí a nějaký ten náklad, prodloužený však díky delší zádi pobere lidí osm a o něco více bagáže.
Lincoln plánuje veřejnosti představit Navigator modelového roku 2015 na únorovém chicagském autosalonu a prodeje mají odstartovat v průběhu podzimu. Novinka to však nebude mít dvakrát jednoduché - kromě již zmíněného Cadillaku Escalade stojí také proti GMC Yukonu, Mercedesu GL, Lexusu LX a Infiniti QX80.
Zatím neznáme ceník, současná verze Navigatoru je z konkurence nejlevnější. Lincolnu se v poslední době nedaří zrovna nejlépe a Navigator nebyl zrovna na špici ani v roce 2007, kdy se objevil jako nový vůz. Escalade a Yukon nedávno se nedávno představili ve zcela nových generacích a ani ostatní konkurenti nemají na hrbu sedm let; jak se bude faceliftovanému Navigatoru dařit, je nyní těžké předpovídat.
Lincoln Navigator dostal v rámci faceliftu přední masku podle ostatních modelů značky a zpod kapoty zmizel osmiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva