Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lincoln MKZ Concept oficiálně: pokus o návrat mezi smetánku
10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Luxusní odnož Fordu nezažívá v posledních letech zrovna dobré časy, situaci by ale ráda změnila. Symbolem této snahy je i koncept nového modelu MKZ.
Značka Lincoln má svůj zvuk i u nás a snad za to nevděčí pouze onomu pánovi s křestním jménem Abraham. Jenže z dobré pověsti bývalých modelů nelze žít věčně, o čemž by mohly vyprávět modely současné - jejich vesměs nezajímavý design a nikterak převratná technika neoslovují zákazníky v takové míře, jaká by byla příjemná i pro samotný Ford. A tak se rozhodl zavelet k obratu.
Jak moc budou tento povel následovat zákazníci uvidíme později, šance na úspěch ale můžeme posoudit už nyní. Automobilka totiž v Detroitu odhalila koncept nové generace nejmenšího modelu MKZ, který má ukazovat nejen jeho budoucí pojetí, ale i styl, jímž má zákazníky v budoucnu oslovovat značka jako taková. A to lze považovat za dost významnou událost.
Koncept nového MKZ jsme vám v malé předpremiéře ukázali už včera, a tak pohled na první oficiální snímky nepřinese žádné velké překvapení. Otázkou ale je, zda by ho byl s to přinést i za jiných okolností. Automobilka zvoleným pojetím nesporně vykročila novým směrem, nezdá se ale být až tak dramaticky jiný, aby byl s to okouzlovat zákazníky po mnoho dalších let. A právě takovou schopnost by nový designový směr měl mít. Pokud navíc uvážíme, že jde jen o koncept, jehož křivky dojdou směrem k sériové výrobě jistého zmírnění...
Na přídi tak můžeme vidět klasický motiv Lincolnů, který dostal ostřejší kontury a zejména díky hlavním světlům dospěl k jisté miniaturizaci. Příď jako taková svým sklonem předurčuje klenutí vozu, které se přes čelní okno a střechu táhne až k zádi, kde končí docela těsně před hranou víka kufru. Samotná záď je z vozu nakonec nejzajímavější, když prakticky zcela opouští elipsovité křivky a sází spíše na kompaktní obdelníkový celek s jen mírně zaoblenými hranami.
Pořádně si nyní můžeme prohlédnout i interiér, který též není nikterak šíleně futuristický a spíše než svou architekturou zaujme detaily zvolených řešení. Podívejte se na vskutku zvláštní přepínače pod volantem, přístrojová deska i celá středová konzole promlouvá k řidiči skrze LCD, část ovládání je dotyková a co je je zřejmě nejzajímavější - v interiéru byste marně hledali jakkoli tradiční volič režimů fungování automatické převodovky. Ty lze přepínat pomoci pěti tlačítek na levé straně horní části konzole, což je podobné řešení, které najdeme v některých Aston Martinech. A je třeba dodat, že za jízdy příliš praktické není.
Technická řešení vozu Ford ani nenaznačil, jak ale víme již od včera, koncept MKZ používá platformu nového Fusionu resp. Mondea, což dosvědčuje i shodný rozvor 2 850 mm. Dále známe rozměry karoserie, která na délku měří 4 931 mm, na šířku 1 864 mm a na výšku 1 446 mm, kola mají v průměru 20 palců a obouvají pneumatiky 245/35 R20. V souvislosti s technickým spojením s Fusionem můžeme očekávat pohon předních nebo všech kol, z motorů si snad pod kapotu najde cestu i nějaký ten šestiválec.
O tom všem je ale zatím předčasné hovořit, nepředpokládáme totiž, že by se sériové MKZ vzešlé z tohoto modelu dostalo do výroby dříve než příští rok a do té doby nám o produkční verzi jistě řekne více i sám Ford.
Lincoln MKZ Concept na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva