Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka

Existuje jen málo automobilek, které se v Pekingu nemusejí dívat na čínské plagiáty svých vlastních modelů. Britské Mini mezi ně určitě nepatří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka

24.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Existuje jen málo automobilek, které se v Pekingu nemusejí dívat na čínské plagiáty svých vlastních modelů. Britské Mini mezi ně určitě nepatří.

Lifan Motors není na těchto stránkách žádným nováčkem. Čínská značka se objevila v našem výběru nejproslulejších automobilových falzifikátů se svou zdegenerovanou napodobeninou britského Mini. Jde o model 320, který se od roku 2009 vyrábí a prodává v Rusku jako model Smiley a nově se objevil rovněž v Peru.

Aktuálně má vůz za sebou menší facelift a společně s dalšími typovými řadami Lifanu se objevil na pekingském autosalonu, kde jej nafotili kolegové z italského autoblogu. Vtipné (dobře, trochu hořce) přitom je, že facelift se snad musel soustředit na to, aby vůz vypadal ještě více jako Mini a ne naopak, což by bylo možné po menším humbuku kolem třistadvacítky v předchozích letech očekávat.

Pětidveřový hatchback tak dostal plastové, nelakované podběhy a lemy blatníků, takže by se nyní měl vzdáleně podobat také Mini Countrymanu, pořád ale zvnějšku vypadá spíše jako deformovaná Fabia s naroubovanou přídí a zádí zmutovaného Cooperu. Ten by měla připomínat také kontrastně zbarvená střecha s motivem šachovnice nebo, „rychlé“ pruhy na kapotě, ale ani logo na kapotě nebo tvar masky chladiče nemůžou nechat nikoho na pochybách, který stroj byl tady vzorem.

Lifan 320 s délkou 3 745 mm, šířkou 1 620 mm a výškou 1 430 mm je poháněný benzínovou třináctistovkou o výkonu 87 koní a maximálním točivém momentu 110 newtonmetrů. Standardem je pětistupňový manuál, za příplatek firma montuje automat o stejném počtu převodových stupňů. Součástí sériové výbavy je rádio s USB konektorem, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek nebo mlhovky.

Kvalitu z obrázků neposoudíme, cenovka je vcelku lidová. Základní cena Lifanu 320 je 6 000 Euro, v přepočtu asi 150 tisíc korun. Pro srovnání - skutečný Countryman, který jsme testovali loni, vyšel s příplatky skoro na milion a ani menší Mini (jimž se nakonec Lifan blížší více) s rozumnou výbavou a motorizací za méně než 500-600 tisíc Kč nekoupite. Takže „čínská sleva” je více než slušná...


Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 1 - Lifan 320 01Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 2 - Lifan 320 04Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 3 - Lifan 320 02Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 4 - Lifan 320 03
Lifan vyrábí model 320 v Rusku a kromě tamního trhu jej lze koupit nově i v Peru. Vcelku za hubičku.

Zdroj: autoblog.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.