Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus SC 2016: produkční verze konceptu LF-LC se postavi Porsche 911 Turbo
24.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka chce pokořit lídra sportovního segmentu. Chybět u toho nebude hybridní technika produkující minimálně 480 koní či agresivní design.
Porsche 911 je prakticky již od svého představení na frankfurtském autosalonu v roce 1963 etalonem mezi sportovními vozy. Zároveň pak slouží i jako měřítko pro ostatní automobilky, které by rády vůz s koncepcí „všechno vzadu“ sesadily z trůnu. Těmito ambicemi se vůbec netají Mercedes-Benz, jehož nový sporťák AMG GT je přímou konkurencí pro verzi Turbo. Ta je ostatně trnem v oku i pro Lexus, který by na piedestal daného segmentu velmi rád dosadil chystanou produkční verzi konceptu LF-LC.
Japonská novinka by měla být odhalena před koncem roku 2016, přičemž hodlá vzkřísit označení SC. Oproti předchozímu nositeli tohoto jména, jímž bylo na komfort zaměřené kupé-kabriolet, ovšem novinka bude odpovídat spíše touhám stávajícího prezidenta automobilky, jímž není nikdo jiný než Akio Toyota, vnuk zakladatele značky. A ten požaduje skutečný sporťák, i když chybět u toho nebudou hybridní technologie.
Vůz by totiž měl být poháněn osmiválcovým motorem, kterému bude asistovat elektromotor. Cílem je přinejmenším 480 koní, spíše ovšem počítáme s již dříve naznačeným stádem, jež bude mít 600 hlav. Důvodem je ten fakt, že Porsche hodlá přijít s přeplňováním již základní verze 911 Carrera, což výkon přiblíží pěti stovkám koní. Aby tak Lexus udržel krok s Turbem, bude muset jít rovnou o stupeň výše.
Ve srovnání s Porsche přitom můžeme čekat klasickou koncepci, tedy uložení spalovacího agregátu vpředu a pohon zadních kol. Rouškou tajemství je přitom zahalena platforma, která dost možná bude vyvinuta pouze pro tento model. Takový krok je ale značně nákladný, pročež se jako pravděpodobná varianta jeví spíše adopce a zkrácení konstrukce, se kterou dorazí příští generace Lexusů GS či LS.
Po stránce designové máme očekávat verzi blízkou zmiňovanému konceptu, oproti supersportu LFA ovšem nebude v tak hojné míře využíván karbon. Lexus totiž sice touží po novém vrcholném modelu, ten však má být dostupnější než předchozí limitovaná edice 500 kusů. Inspirovat se jím ovšem nechá, přičemž automobilka dodává, že při vývoji a výrobě LFA se mnohé naučila.
Finální verdikt si ovšem necháme na vlastní test, přičemž dle výše zmíněných informací bychom se za volant takového vozu na rozdíl od LFA již měli dostat. Uvnitř přitom máme čekat zaměření na řidiče či závodními vozy inspirovaná sedadla i onen volant. Ten bude multifunkční po vzoru Ferrari 458 Italia, asistovat mu pak má dálkově ovládaný 12,3palcový dotykový displej.
Zajímavou informací je pak fakt, že chystaná novinka Lexusu nebude mít pranic společného s novou generací Toyoty Supra, na které značka pracuje s BMW. A to přesto, že i toto kupé dostane pod kapotu hybridní techniku. Navíc jeho předobrazem je koncept FT-1, za který je zodpovědné americké studio CALTY, které navrhlo rovněž Lexus LF-LC.
Produkční verze konceptu LF-LC se má zaměřit na Porsche 911 Turbo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva