Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní
1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Atmosférický V8 je v dnešní době pomalu jen americký přežitek. Jeden takový ale pro své RC F zvolil i Lexus. Teď nám ukázal podrobnější specifikaci.
Je tomu už docela dlouho, co jsme si mohli užít nový Lexus RC F na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a uběhl již čtvrtrok od chvíle, kdy jsme díky uniklé brožuře poznali jeho základní technické údaje. Přesto až dosud nebylo známo mnoho detailů, například jak dlouhý čas potřebuje sportovní kupé k akceleraci z klidu na stovku, přestože zlověstný zvuk jeho pětilitrového osmiválce díky jednomu videu znám byl. Teď se však situace zlepšila, neboť Lexus přihodil do banku oficiální informace.
Agregát s objemem 4 969 centimetrů krychlových a 32 ventily vyvinutý z jednotky pohánějící sedan IS F podle automobilky prošel komplexními změnami a jeho maximální výkon poskočil z původních 423 koní (311 kW) o 12 procent, tedy více než 54 koní. Díky tomu nabídne japonské dvoudveřové kupé s pohonem zadní osy zaměřené na sportovní zážitky ve výsledku 477 koní (351 kW). Tahle osmiválcová pila se navíc chlubí o něco vyšším kompresním poměrem (12,3:1), jehož zásluhou se podařilo zvýšit výkon napříč celým spektrem otáček. Tomu odpovídá i vyšší hodnota nejvyššího točivého momentu 530 Nm v rozmezí 4 800 až 5 600 otáček.
Zajímavý je také posun omezovače z dosavadních 6 800 otáček na současných 7 300. Jak bylo naznačeno, velkou zásluhu na růstu parametrů nese většina komponent, které jsou dle Lexusu zcela nové. Například se bavíme o novém sání včetně škrticí klapky, optimalizovaných válcích a pístech, vysokopevnostních kovaných ojnicích, klikovém hřídeli, titanových ventilech a také o odolnějších hlavních ložiskách. Přepracován byl také systém vstřikování D-4S a systém časování ventilů VVT-i.
Lexus se u atmosférického klenotu také pyšní tím, že motor umí při jízdě cestovní rychlostí pracovat s úspornějším Atkinsovým cyklem a ve vyšších otáčkách se přepíná do Ottova. Díky celé této výzbroji se podle technických dat výrobce dokáže RC F rozjet na stokilometrovou rychlost s pomocí osmistupňové automatické převodovky za 4,5 sekundy a čtyři sta metrů proletět v čase 12,5 sekundy, aby následně pokračovalo až k elektronicky omezeným 270 km/h.
Stále neznáme hmotnost, o níž se debatuje, že bude vyšší (cca 1 700 kilogramů) a dost dalších detailů k autu samotnému. To zřejmě aby nám Japonci měli ještě co vyprávět...
Lexus RC F dokáže v dnešním podivném automobilovém světě potěšit všechny fandy původních receptů. Jeho atmosférický osimiválec dělá i parádní randál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch