Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s
8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonci chtějí porazit Němce na silnici i okruhu. Z toho důvodu pod kapotou najdeme motor V8 bez přeplňování a hybridní techniky.
Seznam premiér odhalených před zahájením detroitského autosalonu se nám začíná povážlivě rozrůstat. Z těch posledních můžeme zmínit třeba Mercedes-Benz GLA 45 AMG, Volvo XC Coupe Concept, Infiniti Q50 Eau Rouge nebo Subaru WRX STI. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na BMW M4, a to i kvůli dalšímu debutu. Na půdě výstaviště Cobo se totiž německé kupé vůbec poprvé potká se svým potenciálním soupeřem, novým Lexusem RC F.
Japonská novinka přitom ukazuje záda mnohdy nesmyslným pseudoekologickým trendům, neboť na rozdíl od konkurence zůstává u atmosférického osmiválce. Podle šéfkonstruktéra Yukihiko Yaguchiho totiž pouze tento agregát dokáže být „jemný při běžném používání a výkonný na okruhu. A to jsme zvažovali i hybridní techniku, která jednoho dne možná bude vhodná. Momentálně však na trati nedokáže nabídnout konzistenci.“
Těšit se tak můžeme na výkon „přesahující“ 450 hp (tedy 456 koní), s nímž by kupé mělo akcelerovat z klidu na stovku za „něco málo přes 4 sekundy“. To nejsou zrovna přesné informace, zvláště když neznáme ani další informace o dynamice. Prozatím tak musíme věřit Yaguchiho sebevědomí a čekat na trochu obsáhlejší tiskovou zprávu.
Družnější ovšem není Lexus ani v případě dalších technických parametrů, z nichž by nás nejvíce zajímala hmotnost. Teprve po jejím zveřejnění totiž bude možné potvrdit alespoň papírovou nadřazenost Lexusu nad BMW. Japonská značka ovšem naznačuje, že při vývoji sáhla po technologiích odzkoušených na supersportu LFA, očekávat tak máme karbonovou střechu a kapotu motoru.
Vyjma toho se podvozek standardního Lexusu RC dočkal snížení a přitvrzení, ani zde ale značka není konkrétní. Více se však Yaguchi rozpovídal o designu, kde byl důraz kladen na obtékání vzduchu a chlazení. Vpředu tak nechybí sportovní nárazník s rozměrnými chladicími otvory, zatímco záď zdobí aktivní spoiler, který se vysouvá po překročení 80kilometrové rychlosti.
Standardem pak jsou desetipaprsková 19palcová kola, zatímco uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží a speciálně navržený volant s tlustým věncem. Nechybí ani pádla řazení osmistupňového automatu, na cenu si ovšem budeme muset počkat. Momentálně totiž ani není jisté, kdy půjde Lexus RC F do prodeje.
Ve srovnání se standardním Lexusem RC chybí ostré verzi žábry za zadními koly, což je podle nás trochu škoda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva