Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC 2014: kupé detailněji, ukázalo zadní žebra i nové vnitřní podsvícení
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kupé je prý samostatným modelem, proto dostalo nový design i ovládání. Unikátní má být též jízdní dynamika.
Co jsme včera nakousli, to dnes dojíme. Řeč pochopitelně není o nějaké nové chuťovce Zdeňka Pohlreicha, ale o Lexusu RC, který bude za dva týdny debutovat na autosalonu v Tokiu. Jen pár hodin po představení prvních fotografií a informací zde máme druhou sadu, a ta nám japonské kupé přibližuje o poznání více. Činí tak včetně nového podsvícení interiéru, o kterém jsme se včera mohli zmínit pouze slovem. Nebudeme ovšem předbíhat a nejprve si projdeme jednotlivé části karoserie.
Veškerá oficiální data nemáme k dispozici, o hmotnosti tak i nadále pomlčíme. Ostatní dimenze jsou však jasnější. Na délku bude totiž kupé (ve verzi RC 350 i RC 300h) měřit 4 695 mm, na šířku 1 840 mm a na výšku 1 395 mm. Oproti sedanu IS, ze kterého vychází, je tak širší a delší o 30 mm. Rozvor však byl zkrácen o podstatných 70 mm, díky čemuž lze vzadu čekat méně místa pro nohy. A vlastně i pro hlavu, neboť výška dvoudveřového modelu klesla oproti čtyřdveřovému o 35 mm.
Tyto změny však mají své opodstatnění, neboť podle šéfinženýra automobilky Junichi Furuyamy je RC naprosto rozdílným vozem. „Jednu věc bych velmi rád zdůraznil. A to fakt, že představením nového modelu RC se nabídka Lexusu rozrostla o novou úroveň vzrušení. Není to jen IS Coupe, je to RC, kupé se svým vlastním charakterem. Je to zcela nezávislý vůz, ne jen nějaká odvozenina sedanu. A proto má svůj unikátní design i zcela vlastní jízdní dynamiku.“
To jen potvrzují žábry za zadními koly, díky nimž již přední maska nevypadá jako z jiného světa, ale působí sladěně se zbytkem vozu. Kromě možné vizuální přitažlivosti má přitom tento prvek také svou funkci v usměrňování proudění vzduchu, což se týká také malých křidélek na zadních světlech. A aby toho nebylo málo, pak s ohledem na aerodynamiku byla tvarována také vnější zpětná zrcátka, boční prahy a odtrhová hrana zavazadelníku, která přidává na přítlaku.
Uvnitř se základní architektura Lexusu IS již tolik nezměnila, vliv sedanu je patrný hlavně na palubní desce a vrchní části středové konzole. Středový tunel je však již zcela unikátní a představuje také nový touchpad, který u japonské automobilky nahrazuje dosavadní ovládání Remote Touch připomínající počítačovou myš. Prohlédnout si pak můžeme i nové podsvícení kabiny, které využívá LEDek zakomponovaných třeba do dveřních panelů.
Po stránce motorické pak víme, že RC 350 bude pohánět šestiválcový motor o 3,5litrovém objemu, zatímco hybridní verze RC 300h zůstane u 2,5litrového čtyřválce doplněného elektromotorem. Výkon zřejmě bude stejný jako v sedanu IS, což znamená nějakých 310 nebo 223 koní. Na údaje o jízdní dynamice si však musíme ještě chvíli počkat, stejně jako je zatím hudbou budoucnosti provedení RC F, které dorazí s osmiválcem produkujícím 460 koní.
Nové japonské kupé se ukázalo ze všech stran, patrné je tak žebrování za zadními koly. Uvnitř si pro změnu můžeme udělat představu o tom, jak vypadá nové diodové podsvícení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva