Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo
27.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Myslíte si, že velké limuzíny luxusní divize Toyoty patří do rukou rozvážných businessmanů? Bi-turbo V8 schopné točit 9 000 otáček vás možná vyléčí.
Poněkud šílený projekt evropské sportovní divize Toyota Motorsport GmbH je ve finále. Poprvé jsme - odpusťte ten oxymoron, ale nic lepšího mě nenapadá - okruhový Lexus LS zaregistrovali loni na podzim, kdy se proháněl po Severní smyčce Nürburgringu. Podruhé nám způsobil menší mentální otřes po úniku technických parametrů, TMG nicméně hlásí, že vše sedí.
Čtyřdveřová vlajková loď koncernu Toyota je poháněná vidlicovým osmiválcem, který byl doplněn dvojicí turbodmychadel. Produkuje 650 koní a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 710 newtonmetrů. Na pětilitrový motor jsou to impozantní čísla, ještě lépe však vypadá údaj v kolonce maximální otáčky - tato jednotka je podle tvůrců schopna točit až 9 000 ot./min.
Tohle všechno musí snášet osmistupňová automatická převodovka, čekáme však na potvrzení, zdali přenáší výkon a na kola zadní nebo obou náprav.
Z první sady oficiálních fotek je zřejmě, že TS-650 je postaveno na základech modelu LS před faceliftem a japonská automobilka prohlašuje, že všechny nové (většinou karbonové) komponenty na karoserii prošly pečlivým testováním v aerodynamickém tunelu. Z masky i víka zavazadlového prostoru s novým kompozitovým křídlem zmizelo stylizované písmeno „L“ a místo nich se na přídi i zádí objevily štítky TMG. Za zmínku asi stojí i nový přední nárazník s pásy LED, jiná kapota i blatníky s masivním odvětráváním nebo karbonové prahy a čtyři koncovky výfuku inspirované svým uspořádáním u Lexusu IS-F.
Co momentálně nevíme a nemálo nás to zajímá, je odpověď na otázku - a co dál? O plánech na možnou výrobu jsme prozatím neslyšeli, víme ale, že Lexus LS TS-650 se už příští týden objeví na tuningové na nejvýznamnějším tuningovém autosalonu v německém Essenu.
Téměř neuvěřitelné je, že tento vůz vznikl evropské pobočce TMG a nikoli americké divizi TRD
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva