Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo

Myslíte si, že velké limuzíny luxusní divize Toyoty patří do rukou rozvážných businessmanů? Bi-turbo V8 schopné točit 9 000 otáček vás možná vyléčí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo

27.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Myslíte si, že velké limuzíny luxusní divize Toyoty patří do rukou rozvážných businessmanů? Bi-turbo V8 schopné točit 9 000 otáček vás možná vyléčí.

Poněkud šílený projekt evropské sportovní divize Toyota Motorsport GmbH je ve finále. Poprvé jsme - odpusťte ten oxymoron, ale nic lepšího mě nenapadá - okruhový Lexus LS zaregistrovali loni na podzim, kdy se proháněl po Severní smyčce Nürburgringu. Podruhé nám způsobil menší mentální otřes po úniku technických parametrů, TMG nicméně hlásí, že vše sedí.

Čtyřdveřová vlajková loď koncernu Toyota je poháněná vidlicovým osmiválcem, který byl doplněn dvojicí turbodmychadel. Produkuje 650 koní a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 710 newtonmetrů. Na pětilitrový motor jsou to impozantní čísla, ještě lépe však vypadá údaj v kolonce maximální otáčky - tato jednotka je podle tvůrců schopna točit až 9 000 ot./min.

Tohle všechno musí snášet osmistupňová automatická převodovka, čekáme však na potvrzení, zdali přenáší výkon a na kola zadní nebo obou náprav.

Z první sady oficiálních fotek je zřejmě, že TS-650 je postaveno na základech modelu LS před faceliftem a japonská automobilka prohlašuje, že všechny nové (většinou karbonové) komponenty na karoserii prošly pečlivým testováním v aerodynamickém tunelu. Z masky i víka zavazadlového prostoru s novým kompozitovým křídlem zmizelo stylizované písmeno „L“ a místo nich se na přídi i zádí objevily štítky TMG. Za zmínku asi stojí i nový přední nárazník s pásy LED, jiná kapota i blatníky s masivním odvětráváním nebo karbonové prahy a čtyři koncovky výfuku inspirované svým uspořádáním u Lexusu IS-F.

Co momentálně nevíme a nemálo nás to zajímá, je odpověď na otázku - a co dál? O plánech na možnou výrobu jsme prozatím neslyšeli, víme ale, že Lexus LS TS-650 se už příští týden objeví na tuningové na nejvýznamnějším tuningovém autosalonu v německém Essenu.


Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 1 - Lexus LS TS-650 oficialni 00Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 2 - Lexus LS TS-650 oficialni 01Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 3 - Lexus LS TS-650 oficialni 02Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 4 - Lexus LS TS-650 oficialni 03Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 5 - Lexus LS TS-650 oficialni 04Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 6 - Lexus LS TS-650 oficialni 05Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 7 - Lexus LS TS-650 oficialni 06Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 8 - Lexus LS TS-650 oficialni 07Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 9 - Lexus LS TS-650 oficialni 08Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 10 - Lexus LS TS-650 oficialni 09Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 11 - Lexus LS TS-650 oficialni 10Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo - 12 - Lexus LS TS-650 oficialni 11
Téměř neuvěřitelné je, že tento vůz vznikl evropské pobočce TMG a nikoli americké divizi TRD

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.