Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-SA oficiálně odhalen, odvážný koncept je prý destilovaným luxusem
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Koncept mini-crossoveru jménem LF-SA, má přední masku snad ještě větší než ostatní modely. S výrobou se v nejbližší době nepočítá.
Pokud existuje automobil, kterého se ve tmě leknete, je to určitě nový koncept Lexusu, označený LF-SA. Už jsme ho zvenčí viděli díky úniku před několika dny, nyní tu však spolu s ženevskou premiérou máme spoustu dalších fotografií, dvě videa a také detailnější informace. Klíčovou vlastností LF-SA je „destilovaný luxus”, jak říká automobilka, a znamená to luxusní mini-crossover.
Slovo „mini” je ze skutečně podstatné - tento stroj je konfigurace 2+2, zadní sedačky by tedy byly spíše nouzové, a jeho délka činí 343 cm a šířka 170 cm. Skutečně to tedy je malé auto, ale co mu chybí na velikosti, dohání extravagancí a odvahou vnějšího designu. Čelní maska ve tvaru vřetene je tu snad ještě větší než u ostatních Lexusů, zejména ve srovnání s velikostí auta.
Zezadu se prolisy karoserie snaží napodobit vřeteno přední masky a snad se jim to i daří, alespoň pokud se na záď zadíváte déle. Světla nedávají pochyb, že vidíte Lexus a zajímavým, třebaže na sériovém autě asi neproveditelným detailem je také lomené zadní okno. A například také kola mají do série hodně, hodně daleko.
Spousta hran, překladů a prolisů tu je za tím účelem, aby LF-SA vypadalo jinak v každém osvětlení a v každé denní době. Záhyby karoserie totiž při různém nasvícení vrhají různé stíny a vliv na dojem z vozu také má to, z jakého úhlu se naň díváte. Ze všech stran je ale jasné, že do sériové výroby má tahle věc, stvořená designovým studiem Toyoty ve francouzském Nice, daleko. To automobilka nezastírá, ostatně i jméno znamená Lexus Future - Small Adventurer, tedy Budoucnost Lexusu - malý dobrodruh.
Interiér se podle značky točí kolem řidiče, a to i tím, že jeho sedadlo zůstává na místě, zatímco volant a pedály se pohybují. Horním pohledem také vidíme, že řidič má trochu jiné sedadlo než spolujezdec. To není zas taková novinka, něco podobného bylo už v Nissanu 350Z, ale zde to má patrně účel jen estetický, třebaže tvarování sedáku je u řidiče a spolujezdce rozdílné i zde.
Palubní deska ve spolupráci se středovým tunelem obě půlky auta docela výrazně odděluje a vidíme tu dotykový panel k ovládání některých funkcí auta. Obvyklá obrazovka uprostřed středové konzole ale chybí, nahrazuje ji velký head-up displej nahoře. Jak je zajištěno, aby údaje na něm stejně dobře mohl přečíst řidič i spolujezdec, nám není známo, ale hlavní přístrojový štít to není - ten má řidič před sebou a pochopitelně to je také displej.
Co je pod kapotou, nám není známo, ale nedivili bychom se nějaké formě hybridního či elektrického pohonu. Že tu nebude manuální převodovka, se dá tak nějak očekávat a potvrzuje to i jedno z videí. Ani stran případné produkce tohoto stroje zatím nemáme žádné zprávy, ale ve vzdálenější budoucnosti, tedy snad koncem dekády, by se z LF-SA mohl vyvinout nový základní crossover.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koncepční Lexus LF-SA vypadá naživo jako ještě větší ufo než na oficiálních fotkách
Lexus LF-SA je designem skutečně odvážný, i na poměry Lexusu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.26. 08:05 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.26. 08:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus