Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 200t a GS 200t: dvoulitrové turbo dostanou i větší sedany
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoulitrový čtyřválec je prý úspornější a nabízí i lepší jízdní dynamiku než 2,5litrový šestiválec. V budoucnu bychom se tak měli dočkat škatulat.
Japonská automobilka Toyota a její luxusní značka Lexus se v posledních letech zaměřovaly zejména na domácí a severoamerický trh. Evropa zůstávala tak trochu stranou, zejména kvůli oblibě dieselů, kterým zbytek světa příliš nefandí. Jelikož ale v zemi vycházejícího slunce platí pro letošek poněkud odlišný daňový systém, který zvedá ceny automobilů, začínají se obě značky Starým kontinentem zabývat více než kdy předtím. Nově proto zvažují, že by dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, který debutoval v Lexusu NX 200t, osadily také další modely ze svého portfolia.
Celá záležitost je ovšem momentálně v plenkách, což má svůj důvod. Zatímco výše zmíněný crossover počítá s pohonem předních či všech čtyř kol, sedany jako IS či GS mají hnanou zadní nápravu. Bude tak jistý technický vývoj, aby veškerá soukolí zapadla tak, jak je potřeba. Sean Hanley z australského zastoupení Lexusu pak naznačil, že samotný motor by měl být obrácen o 90 stupňů, aby ideálně zapadl do motorového prostoru obou výše uvedených modelů.
Je přitom velmi pravděpodobné, že benzinový přeplňovaný dvoulitr v nabídce značky nahradí atmosférický 2,5litrový šestiválec, což není dobrá zpráva. Motor V6 sice neoslňuje výkonem, svým projevem a charakterem ale přinejmenším novému IS sedne a představuje podstatně lepší volbu než zdánlivě lepší hybrid. Ideálem je 3,5litrový V6, ten ale v Evropě nekoupíte. Naopak podobných sedanů s dvoulitrovými turbomotory je v nabídce konkurenčních značek přehršel a Lexus bude mít se stejným agregátem spíše větší problém se vedle nich prosadit nežli naopak. Třebaže verze 200t budou pravděpodobně dynamičtější než ty nesoucí označení 250.
Je ale nad slunce jasné, že kvůli lepšímu sprintu z klidu na stovku Japonci dané martýrium spojené s vývojem nepodstupují. Ve hře jsou samozřejmě hlavně papírová spotřeba a s ní spojené emise CO2. Zatímco v Lexusu IS 250 musíte počítat se 199 gramy a 8,6 litry na 100 kilometrů (a stovkou za 8,1 s), NX 200t produkuje 183 gramů a jezdí za 7,7 l/100 km v rámci předokolky či za 7,9 l/100 km u verze s pohonem všech kol. NX je přitom SUV s mnohem vyšší hmotností i čelní plochou, pročež se dá očekávat, že pod kapotou Lexusu IS by dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dosahoval nižší spotřeby i emisí. S výkonem 238 koní pak dozajista nebude problém, aby stovku zvládl za nějakých 6,5 sekundy, neboť v případě crossoveru máme tu čest s 7,1sekundovým zrychlením (platí pro verzi s pohonem všech kol).
Vše je ale prozatím hudbou budoucnosti, neboť Hanley rozhodně netvrdí, že k dané rošádě skutečně dojde a že šestiválcový motor dostane padáka. Jak jsme ale uvedli, tato změna by byla logická i vítaná. Navíc se nedá počítat s tím, že by Lexus vyvíjel nový motor pouze kvůli užití v jediném modelu. S příchodem dvoulitru se tedy dá stoprocentně počítat, přičemž buď šestiválec nahradí, nebo jej v nabídce doplní.
Lexus NX 200t bude v brzké době k mání také na českém trhu, kvality jeho nového dvoulitrového čtyřválce tak budete moci vyzkoušet na vlastní kůži
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
před 2 hodinami - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva