Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 200t a GS 200t: dvoulitrové turbo dostanou i větší sedany
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoulitrový čtyřválec je prý úspornější a nabízí i lepší jízdní dynamiku než 2,5litrový šestiválec. V budoucnu bychom se tak měli dočkat škatulat.
Japonská automobilka Toyota a její luxusní značka Lexus se v posledních letech zaměřovaly zejména na domácí a severoamerický trh. Evropa zůstávala tak trochu stranou, zejména kvůli oblibě dieselů, kterým zbytek světa příliš nefandí. Jelikož ale v zemi vycházejícího slunce platí pro letošek poněkud odlišný daňový systém, který zvedá ceny automobilů, začínají se obě značky Starým kontinentem zabývat více než kdy předtím. Nově proto zvažují, že by dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, který debutoval v Lexusu NX 200t, osadily také další modely ze svého portfolia.
Celá záležitost je ovšem momentálně v plenkách, což má svůj důvod. Zatímco výše zmíněný crossover počítá s pohonem předních či všech čtyř kol, sedany jako IS či GS mají hnanou zadní nápravu. Bude tak jistý technický vývoj, aby veškerá soukolí zapadla tak, jak je potřeba. Sean Hanley z australského zastoupení Lexusu pak naznačil, že samotný motor by měl být obrácen o 90 stupňů, aby ideálně zapadl do motorového prostoru obou výše uvedených modelů.
Je přitom velmi pravděpodobné, že benzinový přeplňovaný dvoulitr v nabídce značky nahradí atmosférický 2,5litrový šestiválec, což není dobrá zpráva. Motor V6 sice neoslňuje výkonem, svým projevem a charakterem ale přinejmenším novému IS sedne a představuje podstatně lepší volbu než zdánlivě lepší hybrid. Ideálem je 3,5litrový V6, ten ale v Evropě nekoupíte. Naopak podobných sedanů s dvoulitrovými turbomotory je v nabídce konkurenčních značek přehršel a Lexus bude mít se stejným agregátem spíše větší problém se vedle nich prosadit nežli naopak. Třebaže verze 200t budou pravděpodobně dynamičtější než ty nesoucí označení 250.
Je ale nad slunce jasné, že kvůli lepšímu sprintu z klidu na stovku Japonci dané martýrium spojené s vývojem nepodstupují. Ve hře jsou samozřejmě hlavně papírová spotřeba a s ní spojené emise CO2. Zatímco v Lexusu IS 250 musíte počítat se 199 gramy a 8,6 litry na 100 kilometrů (a stovkou za 8,1 s), NX 200t produkuje 183 gramů a jezdí za 7,7 l/100 km v rámci předokolky či za 7,9 l/100 km u verze s pohonem všech kol. NX je přitom SUV s mnohem vyšší hmotností i čelní plochou, pročež se dá očekávat, že pod kapotou Lexusu IS by dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dosahoval nižší spotřeby i emisí. S výkonem 238 koní pak dozajista nebude problém, aby stovku zvládl za nějakých 6,5 sekundy, neboť v případě crossoveru máme tu čest s 7,1sekundovým zrychlením (platí pro verzi s pohonem všech kol).
Vše je ale prozatím hudbou budoucnosti, neboť Hanley rozhodně netvrdí, že k dané rošádě skutečně dojde a že šestiválcový motor dostane padáka. Jak jsme ale uvedli, tato změna by byla logická i vítaná. Navíc se nedá počítat s tím, že by Lexus vyvíjel nový motor pouze kvůli užití v jediném modelu. S příchodem dvoulitru se tedy dá stoprocentně počítat, přičemž buď šestiválec nahradí, nebo jej v nabídce doplní.
Lexus NX 200t bude v brzké době k mání také na českém trhu, kvality jeho nového dvoulitrového čtyřválce tak budete moci vyzkoušet na vlastní kůži
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
před hodinou - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
před 3 hodinami - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před 4 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 6 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva