Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS F 2016 bude. Dostane 500 koní, obejde se bez turba i elektřiny
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan bude mít pod kapotou 500 koní a pokoří stovku za 4,5 s. Počítat máme s agresivním designem, bohatou výbavou a neskromnou cenou.
Již několikrát na našich stránkách zaznělo, že stávající šéf japonské automobilky Toyota Akio Toyoda je příznivě nakloněn sportovním automobilům. Přestože tento názor beze zbytku platí také pro Lexus, mnoho „důkazů“ v nabídce obou značek nenajdeme. Prozatím si totiž můžete koupit pouze kupé GT 86, k němuž se snad již velmi brzy přidá RC F. Tím japonské sportování hasne.
Do budoucna se ovšem chystá značné rozšíření portfolia, a to nejen o Toyotu Supra nebo Lexus SC, ale také o vrcholnou verzi řady GS. Ta by se měla představit již někdy v závěru příštího roku, přičemž do prodeje zamíří na počátku toho následujícího. Postavena přitom bude nejen dle stejného receptu jako zmiňované kupé RC F, ale rovněž prý použije jeho modifikované šasí s pohonem zadních kol.
Mimo to bychom se měli již ve standardu dočkat diferenciálu Torsen, osmistupňové automatické převodovky ZF a pětilitrového osmiválce. Ten by přitom mohl produkovat okolo 500 koní a 540 Nm točivého momentu, což má postačit na akceleraci z klidu na stovku za nějakých 4,5 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti by pak omezovač měl zasáhnout při minimálně 275 km/h.
Působivé přitom je, že daných hodnot hodlá Lexus dosáhnout staromódním způsobem. Dočkáme se tedy atmosféricky plněné pohonné jednotky, která se obejde bez přeplňování či hybridizace. V rámci exteriéru pak máme očekávat ještě agresivnější styl než u Lexusu RC F, přičemž tak jako u tohoto malého kupé dorazí také střecha, kapota motoru a víko zavazadelníku z karbonu.
Souběžně s tím dorazí také rozsáhlá standardní výbava, která by měla pomoci ospravedlnit cenu, jež se bude pohybovat okolo 2,64 milionu korun. Zda ale vše klapne přesně podle tohoto scénáře, to bychom si mohli ověřit v průběhu příštího roku. O dvanáct měsíců déle bychom pak měli zjistit, zda jsou pravdivé řeči o příchodu čtyřdveřové varianty Lexusu RC F.
Ta by měla stanout na stejných základech jako kupé, nabídne ovšem větší praktičnost za nižší cenu. Je však otázkou, zda v takovém případě nebude přejmenována na IS F. Kromě toho má dorazit ještě kabrio, to ale zřejmě bude vyhrazeno až roku 2017. Japonská automobilka však nechce zahálet ani letos, proto bychom se měli zcela nového modelu dočkat již na autosalonu v Los Angeles.
Ani v tomto případě ovšem nemáme k dispozici jakkoliv ověřené informace, pročež můžeme spekulovat, o jakou tajuplnou novinku půjde. Možnosti jsou přitom dvě, kdy ta první se váže k produkční verzi konceptu LF-LC. Ta druhá by pak byla méně výkonnou hybridní verzí vlajkové lodi LS. Jsme přitom zvědavi, zda se jedna z variant potvrdí či zda pravda bude někde úplně jinde.




Vrcholný Lexus GS F byl nafocen již loni během testů, k odhalení se však značka chystá teprve příští rok
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva