Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus ES 2012: šestá generace poprvé i jako hybrid ES 300h
4.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) V unifikovaném stylu se v New Yorku představila nová, šestá generace Lexusu ES, která opět stojí na platformě Toyoty Camry.
Luxusní odnož japonského koncernu Toyota si na sebe tak trochu upletla bič. Postupným sjednocením designu nových nebo modernizovaných typových řad charakterizovaných identickou maskou chladiče Lexus přichází o originalitu, kterou dosud jeho vozy oplývaly. Audi by mohlo vyprávět...
To je případ také poslední novinky - modelu ES - představené na newyorské výstavě a neoficiálně odhalené před více jak měsícem únikem fotek mimo firemní plán. Samozřejmě nevypadá úplně stejně jako loni v srpnu prezentovaná limuzína GS, ale bez přímého srovnání není těžké je zaměnit.
Za to ale nenesou odpovědnost pouze designéři, ale též plánovači Toyoty rozhodnuti nabízet velikostně téměř identická auta. Rozvor Lexusu GS činí 2 850 mm a je dlouhý 4 845 mm, vzdálenost náprav modelu ES je poněkud menší (2 819 mm, ale to je dáno i jinou koncepcí pouonu), nicméně délkou svého staršího sourozence zase překonává (4 895 mm).
Lexus ES každopádně v hierarchii značky patří na nižší stupínek, což potvrzují také menší a slabší motory. Vychází z modelu Camry, ačkoli Toyota má trochu kratší rozvor (2 776 mm). Automobilka beztak slibuje zvětšení prostoru pro kolena v podélném směru o 71 mm, pro nohy o 104 mm a více místa najdou cestující vzadu také pro svá chodidla pod předními sedadly. Samotná kabina a palubní deska byly navrženy tak, že i ony teď nápadně připomínají nový GS.
Pod kapotu auta se nastěhují dva zážehové motory. Vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru ve verzi ES 350 je vybavený časováním Dual VVT-i, propojený se šestistupňovou automatickou převodovkou a na rozdíl od Lexusu GS pohání přední kola. Druhá jednotka v ES 300h má o dva válce a litr objemu méně, pracuje v Atkinsonově cyklu a při akceleraci jí pomáhá elektromotor. Výkony automobilka neuvedla ani v jednom případě, ale zveřejnila spotřebu hybridu - podle amerických norem by to mělo být v průměru jen 5,9 litru na 100 km.
To je hodně troufalé číslo, ale on si hodně dovoluje také samotný Lexus. Viceprezident Mark Templin na tiskové konferenci oznámil, že „ES již není vstupem do segmentu luxusních aut“. Podle něj může být srovnávána s mnohem dražšími automobily, „třeba Mercedesem třídy E“, protože je „stejně dlouhá, široká, má prostornější interiér, a přestože oba nabízejí 3,5litrové šestiválce, ES je o tisíce dolarů levnější,“ nezapomněl si rýpnout Templin. „Pokud jednou dostanete šanci ES řídit, poznáte jak chutná ostrá a sebevědomá jízdní dynamika,“ dodal.
Mark Templin možná oplýval sebejistotou právem a možná ne, to ale ověříme těžko, když se luxusní verze Camry bude Evropě nadále vyhýbat. A je to možná škoda, protože řada evropských zákazníků Lexusu by výměnou za nižší cenu klasickou koncepci jinak srovnatelného géesa jistě vyměnila.
Camry a ES mají společný základ, přesto má Lexus o 43 mm delší rozvor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva