Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA
25.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní hatchback loni v Evropě nedosáhl ani 10 000 registrací. Pohybuje se přitom v klíčovém segmentu, což redukuje celkové šance značky na úspěch.
Lexusu se v loňském dařilo, značka totiž prodala 652 tisíc kusů nových vozů. Jde ovšem o úspěch globální, ke kterému více než polovinou (konkrétně 344 601 exempláři) pomohly Spojené státy. Na Starém kontinentu se již japonské automobilce tolik nedaří, neboť v rámci celého regionu našlo svého majitele jen zhruba 64 tisíc vozů (v samotné EU pak jen 39 255 ks).
Jedním z důvodů tohoto, řekněme selhání, je kompaktní hybridní hatchback CT 200h, od kterého si Lexus sliboval vysoké registrace. Ty ovšem za loňský rok v Evropské unii nedosáhly ani deseti tisíc exemplářů, což je druhé nejnižší číslo za celou krátkou historii tohoto modelu. Asi proto nepřekvapí, že Japonci zvažují jeho konec, který by mohl přijít již za nějaké dva roky.
Podle šéfa evropského zastoupení Alaina Uyttenhovena může místo hatchbacku zaujmout malý crossover, který by se inspiroval v loňském ženevském konceptu LF-SA. Důvod tohoto kroku je více než zřejmý, daný model by totiž s ohledem na soudobé zákaznické trendy měl mnohem větší předpoklady k prodejnímu úspěchu.
Uyttenhoven navíc dodal, že „plných 50 procent evropského trhu s luxusními vozy se nachází pod hranicí 40 000 Eur (cca 1,08 mil. Kč). V tomto segmentu přitom máme pouze CT 200h.“ Je tedy logické, proč Lexus s náhradou tohoto modelu nebude váhat - zvláště když celkové prodeje v této části trhu dosahují 750 000 kusů.
S příchodem produkčního LF-SA by se Lexus mohl stát další japonskou značkou, která bude sázet převážně na crossovery a SUV. Odcházející generace RX se totiž loni prodalo 150 tisíc kusů, zatímco letos by mohla být s nástupcem překonána hranice 200 tisíc vozů. Menší NX by pak letos mohlo přihodit 160 až 170 000 kusů.
Pokud bychom k tomu přičetli očekávané registrace LF-SA, pak by jen tři tyto modely tvořily prakticky polovinu celkové produkce značky. Uyttenhoven si je ovšem vědom toho, že právě v tomto ohledu bude muset do hry zasáhnout Evropa, kde Lexus musí prodávat více než 100 tisíc kusů ročně, aby byl patřičně vidět.
Automobilce by přitom výraznou měrou mohla napomoci legislativa, která zejména dieselovým vozům znesnadňuje vjezd do center velkoměst (dle Uyttenhovena jde již o 300 lokalit). Hybridní vozy Lexusu však tento problém nemají, což může pro značku představovat eso v rukávu. Jsme zvědavi, zda jej Japonci využijí či nikoliv.
Koncepční Lexus LF-SA nejspíše bude přetvořen v produkční crossover, který nahradí vlažně přijatý hatchback CT 200h
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva