Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Lexus CT 200h: japonský hybridní premiant
26.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Lexus se pouští do boje na novém poli, v Ženevě představí svůj první model v nižší střední třídě. Hatchback CT 200h chce být výjimečnou nabídkou v segmentu, v němž není mnoho místa pro nově příchozí. Pomůže mu v boji s BMW 1 a Audi A3 komplikovaná technika a hybridní pohon?
Svůj příchod do snad nejnabitější oblasti trhu avizoval Lexus už dávno. Loni ve Frankfurtu představil koncept LS-Ch, který byl přímým předobrazem dnešní novinky. Jak už jsme předpokládali tehdy, produkční model má přece jen konzervativnější linky a také přišel o výstřední zlatou metalízu. Jednu věc si ale plně zachoval. Tou je hyridní pohon a CT 200h je první hybridní hatchback mezi premiovými vozy nižší střední třídy.
Každému, kdo se alespoň trochu mírně orientuje v dnešní nabídce hatchbacků nižší střední třídy, je při pohledu z boku zřejmá podoba s Mazdou3. Vysoký ponton karoserie, široký C sloupek, velká zrcátka, stačí přivřít oči a obě auta lehce zaměníte. Podoba to ale není čistě náhodná. U obou výrobců hrála při návrhu karoserie velkou roli aerodynamika.
Interiérem se CT 200h snaží tvářit jako auto patřící minimálně o třídu výš. Palubní deska je rozdělena na dvě úrovně. V té horní jsou umístěny displeje, ve spodní zase ovládací prvky. Zaujme netradičně umístěný volič automatické převodovky a ovladač Remote Touch. Protože chce Lexus uspokojit i sportovně orientované řidiče, je možné přepnout vzhled sdruženého panelu před řidičem do režimu Sport. Levý indikátor, který za normálních okolností ukazuje provoz hybridního pohonu, se změní na otáčkoměr a barva osvětlení interiéru se změní na červenou.
CT 200h je postaven na nové platformě, která má zajistit kombinaci jízdního komfortu a jízdních vlastností. Přední kola mají standardní zavěšení typu MacPerson, vzadu je víceprvkové zavěšení kombinující dvojité závěsy s vlečnými rameny. Pružiny a tlumiče jsou zde umístěny odděleně. Rozvor náprav je 2600 mm.
Nejexotičtijší částí celého vozu je jeho pohonné ústrojí. To kombinuje benzínový čtyřválec 1,8 VVTi s elektrickým motorem a bezestupňovou převodovkou ECVT. Údaje o celkovém výkonu bohužel nebyly zveřejněny. Systém lze provozovat ve třech různých režimech. Eco a Normal se soustřeďují na komfort a úsporu paliva, SPORT zase na výkonnost. CT 200h dokonce umí jezdit čistě na elektriku. Bohužel velmi omezeně. Zvládne pouhé dva kilometry a to ještě jen rychlostí 45 km/h.
Svou premiéru si Lexus CT 200h odbude zanedlouho na autosalonu v Ženevě prodávat se začne ke konci tohoto roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 21 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch