Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levný čínský soupeř Škody Fabia se začal prodávat v ČR. Není zase tak levný, ale nabízí toho zásadně víc
14.8.2024 | Petr Prokopec
Dlouho očekávaná novinka je konečně v českém prodeji a musíme říci, že nepřekvapila. V poměru hodnoty a ceny je na tom velmi dobře, problém je ale v tom, že oné hodnoty nabízí z pohledu většiny zákazníků tohoto druhu aut až moc.
Na českou cenu nového MG3, které je od počátku titulováno jako levný čínský soupeř Škody Fabia, jsme pochopitelně byli zvědavi. Na jednu stranu se dalo očekávat, že bude zajímavá, na tu druhou šlo ale stejně dobře předpokládat, že nominálně nízká nebude. Tedy alespoň zatím, neboť do Evropy tohle auto zatím zamířilo jen s hybridním pohonem.
Ten sice není tak nezajímavý, jak byste od hybridu čekali, neboť celkový výkon auta s benzinovou jedna-pětkou a elektromotorem vystřelil až na 195 koní, jenže cenu šponuje nahoru. A ruku na srdce - lidé mířící do tohoto segmentu nehledají primárně dechberoucí dynamiku, jakkoli i takoví se najdou, chtějí hlavně co možná nejvíc „normálního auta” za co možná nejnižší cenu. A v tomto ohledu nové MG3 nestřílí do středu terče.
Na jiných trzích je vůz k mání i se samotným motorem 1,5 bez turba a stojí pakatel, třeba v Austrálii v přepočtu od 300 tisíc, u nás jen jako násobně výkonnější hybrid startuje na 489 900 Kč. A to je zkrátka a dobře hodně peněz. Stačí si totiž uvědomit, že podobně velká Dacia Sandero je o nějakých 170 tisíc korun levnější. Je samozřejmě pravdou, že v té chvíli můžete počítat pouze s 90 koňmi, a kdyby Dacia chtěla nabídku MG dorovnat, ani nemá jak ani zdaleka. Jenže jak jsme zmínili, většinový zákazník do tohoto segmentu kvůli výkonu nechodí. Klíčová je pro něj cena a tomto ohledu nové MG3 zůstává za očekáváními, však i čistě spalovací SUV ZS stojí od 399 900 Kč.
MG3 zkrátka pod 490 tisíc nekoupíte, pokud ale chcete skoro 200koňový výkonný malý hatchback, je to krásná cena. Základní výbava Essential sice nepočítá s litými koly, jinak je ale celkem bohatá a čítá mj. automatickou klimatizací, navigaci, zadní parkovacími senzory a kameru, Google Android i Apple Carplay nebo adaptivní tempomat. Svým způsobem vám tak už v zákadu nebude chybět vlastně nic, to spíš bude něco přebývat.
Stupeň Essential je navíc jen odrazovým můstkem, ze kterého lze skočit na úrovně Emotion a Exclusive. První přihazuje na palubu třeba lité šestnáctky, druhá pak sadu kamer monitorujících veškeré okolí, stejně jako třeba vyhřívaná přední sedadla a volant. Jenže za ni dáte již 569 900 Kč, což je již cena, jaká se blíží částkám, které dáte na skladové MG HS. Ani to pak sice není tak výkonné, jenže s 4,6metrovou délkou přesahuje hatchback o pořádný kus praktičnosti.
Dá se pochopit, že na západ od našich hranic bude mít nové MG3 více prostoru pro úspěch, ostatně v takovém Německu startuje na prakticky stejné sumě, za jakou lze pořídit Volkswagen Polo. Jenže to je u nás k dispozici od 389 900 Kč, levněji než britsko-čínský hatchback pak u nás koupíte i SUV jako T-Cross a Taigo. A levnější než vrcholná varianta MG3 je také T-Roc a dokonce i Golf. Znovu ve všech případech s nižším výkonem, ten ale vážně každý neocení.
Nyní nás tedy zajímá hlavně to, zda na český trh dorazí také ona čistě spalovací verze s výkonem 109 koní, což je na takové auto víc než dostačující porce. Pokud v Austrálii dnes stojí 300 tisíc, u nás by mohla klidně začínat pod touto hraní. To by u nás bylo nové MG3 rázem hitem, 195koňový hybrid takovou pozici zřejmě nemá šanci zaujmout. Jakkoli vedle Škody Fabia je pořád laciný - u škodovky musíte dát ještě víc peněz (499 900 Kč) za 115koňový litrový tříválec s automatem a prostřední výbavou Top Selection. U MG dostanete za menší peníze zásadně víc.
MG3 se sice chlubí 195 koňmi a na takto výkonné a i dost vybavené auto je levné. Jenže v jeho segmentu touží většina lidí po jiných věcech. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
dnes - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
včera - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
včera
Nejnovější články
- Už i současný bestseller Fordu nabízí jako ojetý víc než nové auto, navíc za mnohem míň peněz
před 7 hodinami - Dealeři aut už nevydělávají skoro nic, na nových vozech vůbec nic. I jejich bilance ukazuje, že míříme směr Kuba
před 8 hodinami - Zájem o elektrické pick-upy je tak malý, že i nevalné prodeje Tesly Cybertruck stačí na to, aby všechny válcovala
před 10 hodinami - Je na pováženou, když čínská auta dostávají v testech Němců stejné známky jako VW či Škody
před 11 hodinami - Ford odhalil finální specifikace nejrychlejšího Mustangu historie, srovnává ho s Porsche 911 GT3
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva