Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané prodávají za 260 tisíc ještě většího soupeře Škoda Octavia Combi, jeho úspěch je ale záhadou
12.1.2023 | Petr Miler
Lákavých čínských konkurentů evropských aut už známe dost, tento je ale neobvyklý tím, že jde o kombík. I v době rychlého zdražování aut zůstává s cenou proklatě nízko, je ovšem otázkou, jak moc je s ní úspěšný.
Psali jsme o něm už vícekrát jako o Baojunu RC-5W, teď už si tak ale neříká. Podle čínsko-amerického konglomerátu SAIC-GM-Wuling, který za vývojem a výrobou tohoto kombíku stojí, bylo zmíněné označení příliš matoucí, a tak jej zkrátka změnil. Výchozí liftback RC-5 se tedy jmenuje stejně, kombík, který v Číně vyrazil přímo proti Škodě Octavia, si ale od loňska říká Valli.
Můžeme se ptát, jestli je to označení šťastnější, neboť stále umožňuje řadu alternativních zápisů, SAIC-GM-Wuling ale dosáhl přinejmenším toho, že si lidé obě karosářské verze dále nespletou. Kombíky, které na rozdíl od Evropy v Číně získávají stále více na oblibě, jsou podle výrobce tím více žádoucím zbožím, odtud také nové jméno - slovo Valli lze údajně interpretovat jako „vytoužený” vůz nebo auto, které „rozumí životním potřebám”.
Přinejmenším z hlediska praktičnosti nepřehání. Vůz prošel řadou dílčích faktických úprav, a tak nově nabízí až 536 litrů prostoru pro zavazadla v základu a 1 600 litrů po sklopení zadních sedadel. Už z toho je vidět, že jde o velké auto - je 4,69 metru dlouhé, 1,81 metru široké, 1,49 metru vysoké auto s rozvorem 2,7 metru, který pojme pět lidí. I hodně velká Octavia Combi je vedle něj za prcka. V základním provedení je Valli osazen benzinovým čtyřválcem 1,5 turbo se 147 koňmi, to je dnes jakýsi nejen čínský standard. K mání pak je šestistupňový manuál nebo automat CVT.
Výbava je tradičně velmi bohatá už v základu. Standardem jsou mj. plná LED-světla s asistentem dálkových, senzor stěračů nebo střešní okno, takže nemusíme dodávat, že dostanete bez příplatku i slušný infotainment, klimatizaci nebo elektrickou výbavu. Za příplatek vám pak Baojun udělá pomyšlení - palubní systém s permanentním připojením k internetu, hlasové ovládání, bezdrátové dobíjení mobilu, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí, pokročilý jízdní asistent spoléhající na kameru s vysokým rozlišením a radary s dosahem 120 resp. 160 metrů nebo parkovací kamera s 360° pohledem jsou v nabídce.
Nejzajímavější na čínských autech ale jako obvykle je, kolik stojí. Tento vůz je možné se vším zmíněným v základu pořídit od pouhých 79 800 CNY, tedy asi 260 tisíc Kč. Uvážíme-li, co všechno tohle auto nabízí, je to až neuvěřitelně málo. Za to u nás zdaleka nekoupíte ani základní Fabii bez srovnatelného motoru, výbavy, prostoru, čehokoli. V Číně můžete mít vůz odpovídající už průměrné specifikaci Octavie za násobně vyšší cenu.
Ani vrcholná verze s maximální výbavou a automatem pak nestojí víc než 105 800 CNY, což je asi 350 tisíc Kč. Pořád se tedy nacházíme na ceně základní Fabie, ovšem s autem úplně jiné třídy. Tušíme, že tento vůz by mohl být prodejním hitem, jeho skutečný úspěch je ale záhadou. Koncern SAIC, který vůz vyrábí, výsledky RC-5 ani modelu Valli už nějaký čas nezveřejňuje a můžeme jen domýšlet, proč tomu tak je. Buď je to takový hit, že si to chce výrobce nechat pro sebe, nebo je to přesně naopak. Ať tak či onak je to zajímavá nabídka, která by jistě našla zastání i v Česku.
Nevíme, jestli se s Baojunem Valli dá zažít tolik legrace, jak naznačují fotky, cena ale skoro k smíchu je. Prodejní úspěchy vozu jsou otázkou. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 - Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva