Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné „americké Ferrari” po přeletu přes oceán výrazně zdražilo, zázraky se nedějí
4.6.2020 | Petr Prokopec
Zatímco ve své domovině byl a i pro příští rok zůstává s ohledem na situaci na trhu neuvěřitelně levný, v Evropě můžete na láci v případě nového Chevroletu Corvette zapomenout.
Prakticky celý loňský rok byla jedním ze stěžejních témat cena Chevroletu Corvette osmé generace. Americká ikona oproti svým předchůdcům vsadila na motor uprostřed, stejně jako na větší množství exotických materiálů. Rázem tu byla takřka plnohodnotná konkurence té nejvyšší evropské ligy, nevyjímaje osmiválcové supersporty od Ferrari. Nová Corvette C8 na na ní ale měla jednu silnou zbraň, ve formě kupé odstartovala pod metou 60 tisíc dolarů (cca 1,43 mil. Kč). Není tak vlastně překvapivé, že se o voze mluví jako o americkém zázraku, zvláště když pod tlakem okolností zůstává tato cena platná i pro vozy modelového roku 2021 - původně se hovořilo o zaváděcí nabídce a postupně stoupajících cifrách.
Nyní Corvette míří přes oceán a na světě jsou první evropské ceny. A je jasné, že tady se o zázraku mluvit rozhodně nebude, neboť přesun z nového kontinentu na starý vychází už docela draho. Dalo se čekat, že u nás bude tohle auto stát vic, v Německu ale jako kupé startuje na částce 99 tisíc Eur, tedy asi 2,65 milionu Kč. To je bezmála dvojnásobek a v případě roadsteru za 106 tisíc Eur (2,83 milionu Kč) už o dvojnásobek jde. Corvette se tak cenově dostává na úroveň Porsche 911 Carrera, jakkoliv to je ještě o chlup dražší a slabší. Prestiž obou aut je ale nesrovnatelná.
Zájemce o Corvette do budoucna naštěstí čeká zlevňování. Stávající ceny jsou totiž spojené s úvodní edicí Launch Edition, která je napěchovaná výbavou od střechy až po podvozek Magnetic Ride Control. Stejně tak je standardem i paket Z51, který s pomocí sportovního výfukového systému navyšuje výkon ze 497 koní na 502. Počítat je v tu chvíli možné se sprintem na stovku (respektive na 97 km/h) za méně než tři sekundy, zatímco zmiňované Porsche s 385 koňmi potřebuje 4,2 sekundy.
Corvette tedy cestou přes oceán hodně podražila, přesto není úplně nezajímavou nabídkou. Provedení Launch Edition odpovídá americké výbavě 3LT, jež vychází přinejmenším na 77 745 USD (1,86 milionu Kč). Chevrolet nicméně předpokládá, že postupem času by se do Evropy měl dostat rovněž ekvivalent nižší úrovně výbavy 2LT. I s tou by byl spárován paket Z51, což v Americe odpovídá částce 71 200 USD (1,7 mil. Kč).
Pokud bude tento devítiprocentní rozdíl zachován také na starém kontinentu, pak by kupé mělo odstartovat někde okolo 90 tisíc Eur (2,4 milionu korun). Rozdíl mezi Corvette a Porsche by tak činil takřka půl milionu korun, což v kombinaci s vyšším výkonem a extravagantnějším vzhledem může na úspěch stačit, zázrak se ale zkrátka nestal.



Corvette C8 jako kupé startuje v Evropě na sumě 99 tisíc Eur...
...zatímco roadster je k mání od 106 000 Eur
Zdroj: Motor1 DE
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva