Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné „americké Ferrari” konečně dorazilo do Evropy. Za podstatně víc tu toho bude nabízet citelně míň
21.7.2024 | Petr Prokopec
Tohle úchvatné auto pochází z levného kraje, ceny pro starý kontinent na to ale dávají zapomenout dřív, než řeknete Vette. Místní regulace si vyžádaly nejen to, ale ke všemu i snížení výkonu a zmírnění zvukového projevu.
Osmá generace Chevroletu Corvette byla představena již v roce 2020, tři léta poté, co koncern General Motors po dvou dekádách strádání prodal značky Opel a Vauxhall a začal se stahovat z Evropy. Jakkoli se tehdy zdálo, že místní nadšenci budou moci přes oceán pohlížet jen se slzou v oku, GM nakonec rozhodl, že některé vozy se na starém kontinentu přece jen prodávat bude. A právě Corvette kvůli své koncepci rychle překřtěná na „levné americké Ferrari” měla být jedním z nich, přičemž klientela měla dostat na výběr jak základní verzi, tak i vrcholné provedení Z06.
Snímky evropské varianty tohoto modelu se pak sice ukázaly již zkraje loňského roku, dosud však bylo ticho po pěšině. To mělo spojitost s opětovným budováním zázemí GM v Evropě, přičemž loni v létě oficiálně zahájila svou činnost společnost AEC Specialty Vehicles (AECSV), která je v rámci starého kontinentu oficiálním dovozcem značek jako Chevrolet, Cadillac a GMC. Skrze svou dealerskou síť pak nebude nabízet jen samotná auta, ale i náhradní díly s nimi spojené. A zajištěn pochopitelně bude také nezbytný servis.
Oficiální garance nicméně nevyjde levně. Za kupé ve výbavě 2LT si totiž AECSV účtuje 92 429 Eur (cca 2 335 000 Kč), zatímco roadster je o 5 870 Eur (přes 148 tisíc Kč) dražší. Pokud nicméně zatoužíte po modelu Z06, musíte si připravit dokonce 159 655 Eur (asi 4 033 000 Kč), respektive 165 539 Eur (cca 4 181 000 Kč) na jeho otevřenou verzi. K mání je ale pochopitelně ještě řada příplatků, přičemž třeba paket Z07 zahrnující karbonové brzdy stojí dalších 11 325 Eur (víc jak 286 tisíc Kč).
I když tedy Corvette pochází z levného kraje, neboť v době svého příchodu na trh stála ve Státech v přepočtu od 1,4 milionu korun, přesunem přes oceán se z ní stal poměrně drahý vůz. A jakkoli cena zamířila směrem vzhůru, výkon byl kvůli odlišným emisním normám snížen a zvukový projev umírněn. V případě standardní C8 tak 6,2litrový atmosférický osmiválec produkuje 482 koní, zatímco přeplňovaný 5,5litrový motor V8 u Z06 dává k dobru 646 koní.
Jedinou volbou pro obě verze je přitom osmistupňový dvouspojkový automat, který zajišťuje sprint na stovku za 3,5 resp. 3,1 sekundy. U provedení Z06 pak ještě došlo k přepracování zádě, neboť čtveřice centrálních koncovek výfuku byla rozsazena po dvou do každého rohu. Za tím stojí nezbytná instalace filtru pevných částic, který se právě stará o snížení potenciálu i projevu jednotky. Vůz tak samozřejmě plní emisní normu Euro 6d, jinak by se tu nemohl prodávat.
S „eurem” nesouvisející emise CO2 jsou pikantní a do značné míry stojí za zdražením auta. Plnotučná 16,5litrová udávaná spotřeba znamená emise okolo 383 gramů na km, což současnou optikou EU znamená pokutu přes 27 tisíc euro za každé prodané auto. Skoro 700 tisíc Kč z ceny každého prodaného vozu tak zamíří do bruselské kasy, tedy pokud se AECSV nepodaří snížit flotilový průměr díky prodejům elektrického Hummeru nebo něčeho podobného.
Jsme zvědavi, jaké budou prodeje, nicméně základní kupé a roadster by mohly generovat slušný zájem. I přes značné zdražení vůči americkým verzím totiž stále stojí o milion korun méně než třeba takové Porsche 911 Carrera, které má přitom na kontě nižší výkon a horší dynamiku. Z06 ale bude mít těžkého soupeře v novém hybridním GTS, jehož 541 koní, stovka za 3 sekundy a maximálka 312 km/h vychází na 4 370 885 Kč. Levnější je i díky emisím CO2 od 239 g/CO2. Krásný nový zregulovaný svět, není-liž pravda?
Corvette Z06 v Evropě startuje v přepočtu nad 4 miliony korun, za paket Z07 s karbonovými brzdami či 20- a 21palcovými koly s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport Cup 2R je ale třeba dál připlácet. Foto: Chevrolet
Zdroj: Auto Evolution, AECSV
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
před 10 hodinami - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva