Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné a stylové SUV Renaultu konečně dorazilo do Evropy, bude ale levné i tady?
23.9.2020 | Petr Prokopec
Po úspěšném tažení Ruskem, Korejí nebo Austrálií se SUV-kupé Renaultu podívá i do Evropy. Při pohledu na jeho techniku se ale musíme prát, zda bude zachována jeho největší přednost.
Renault Arkana jako takový není žhavou novinkou, vůbec poprvé se světu ukázal již před dvěma roky na autosalonu v Moskvě. Následně zamířil do prodeje nejprve pouze v Rusku, kde se dočkal nemalého úspěchu. Rázem se tak každý začal ptát, kdy Francouzi stylové SUV-kupé nabídnou také v Evropě, chvíli nás ale napínali. Nejprve jej jako Renault-Samsung začali prodávat v Koreji, pak znovu jako Renault v Austrálii a až teď došla řada na země Evropské unie.
Ve srovnání s ruským provedením se to evropské vizuálně neliší, v rámci exteriéru tedy jen v rychlosti zopakujeme, že Arkana je 4 568 milimetrů dlouhá, 1 821 mm široká a 1 571 mm vysoká. V případě rozvoru je pak možné počítat s 2 720 mm, zatímco světlá výška činí 190 mm. V kombinaci s ochrannou podvozku a spodní části karoserie byste se tedy nemuseli obávat terénu, jakkoliv je třeba počítat pouze s pohonem předních kol.
V případě pohonných jednotek budou zpočátku k dispozici pouze dvě motorizace. Renault přitom vyzdvihuje hlavně 1,6litrový benzin-elektrický hybrid, což je zcela pochopitelné. S tímto agregátem totiž mají být spojené o 40 procent nižší emise oproti běžnému spalovacímu motoru. Jednotka přitom nabídne 140 koní a možnost jízdy čistě na elektřinu, o detailech však Francouzi zatím mlčí.
Stejně tak nejsou k dispozici ani detaily spojené s 1,3litrovou přeplňovanou benzinovou jednotkou, která nabídne 140 koní. Renault pouze uvádí, že s agregátem je spojena mikrohybridní technologie v podobě přidaného alternátoru-startéru a 12voltové lithium-iontové baterie umístěné pod sedačkou spolujezdce. Stejný systém pak dostane i silnější verze motoru, jenž bude produkovat 160 koní.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde mohou zákazníci v závislosti na úrovni výbavy počítat s 4,2palcovým, 7palcovým nebo 10,2palcovým displejem na místě přístrojového štítu. Uprostřed pak bude možné volit mezi 7palcovou a 9,3palcovou obrazovkou multimédií. Systém Easy Link je přitom kompatibilní s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay a umožnuje aktualizaci online, ovšem pouze v případě map navigace.
Oproti Rusku přitom Renault nabídne zákazníkům novou výbavu R.S. Line, ta však zvenčí počítá hlavně s odlišným lakováním jak karoserie, tak některých detailů. Nechybí nicméně zadní spoiler, zatímco uvnitř bude možné počítat s koženým volantem či sadou hliníkových pedálů. K mání pak bude se všemi jednotkami, přičemž k dispozici bude i barevná nadstavba zahrnující třeba černě lakovanou střechu.
Lze už jen dodat, že verze osazené přeplňovanou jedna-trojkou počítají s 513litrovým zavazadelníkem, zatímco u hybridu je kapacita pouze 438litrová. Výrobu dostane na starosti továrna Renaultu v jihokorejském Busanu, což je další odklon od ruské verze, která je montována v Moskvě.
Na ceny je momentálně příliš brzy, vůz má fyzicky do prodeje dorazit až v první polovině příštího roku, při pohledu na hybridní techniku se ale obáváme, že se základní cenou odpovídající 1 124 000 rublů (asi 337 tisíc Kč) jako v Rusku počítat nemůžeme. Něco takového se dalo čekat už dříve, pokud ale bude Arkana příliš drahá, připraví se o velký část své atraktivity - v Rusku i jinde boduje tento vůz hlavně proto, že takto levné a stylové SUV tam nikdo jiný nenabízí.
Renault Arkana se ukázal v evropské verzi, a to rovnou ve výbavovém stupni R.S. Line, do prodeje nicméně dorazí až v prvním pololetí příštího roku. Ceny zatím neznáme, o ruské láci ale pochybujeme. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 10 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejčtenější články
- VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024 - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
22.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
22.12.2024 - Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
22.12.2024
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Lampárna (stěžovatelna) 01.20. 13:18 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB