Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii

A pak že nerostou, chce se dodat k poslednímu pokusu Volkswagenu odvrátit negativní vývoj jeho fungování zejména na největším automobilovém trhu světa. Jak moc úspěšný s ním bude, ukáže jen čas, u nás by ale tohle auto bylo okamžitě hit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii

před 7 hodinami | Petr Miler

Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii

/

Foto: FAW-VW

A pak že nerostou, chce se dodat k poslednímu pokusu Volkswagenu odvrátit negativní vývoj jeho fungování zejména na největším automobilovém trhu světa. Jak moc úspěšný s ním bude, ukáže jen čas, u nás by ale tohle auto bylo okamžitě hit.

Asi nemusíme připomínat, že se koncern VW po téměř třech dekádách více či méně úspěšné existence dostal znovu do problémů, které by sám šéf společnosti nejraději řešil řízeným bankrotem. To je velmi výmluvné, výsledný stav ale nechme být, dnes se budeme zabývat spíš jeho příčinami.

Je to nepochybně rovnice s mnoha proměnnými, ty hlavní jsou ale dvě a vlastně spolu souvisí. Tou první je hazardní sázka koncernu na elektrická auta, se kterými se nedokázal prosadit, ač do nich nalil obrovské peníze. Že si tím nepomohl v Evropě, ho jistě mrzí, ale není to až taková tragédie, neboť s tímto druhem aut se tu pořádně neprosadil nikdo krom Tesly, u které ale nemáme srovnání, jak úspěšná by byla se spalovacími obdobami stejných modelů.

Problematičtější je, že se s nimi neprosadil v Číně, kde jsou elektrická auta v jiné pozici a pro VW jde dlouhodobě o jeho daleko největší trh na celém světě. Kdyby tam tedy zaskóroval i s modely ID, může mu být celkem fuk, že v Evropě s nimi neválí, úspěch na jeho největším trhu by vše zastřel. Jenže se stal pravý opak a VW má najednou prázdné ruce - v Evropě tlačí elektromobilitu jako splašený, ale úspěšný s ní není, v Číně si tyto vozy nachází zákazníky samy, ale u VW je skoro nikdo nekupuje. Je to slušná spirála smrti - pokud Němci něco podstatného nezmění, jinam než do záhuby nemíří.

Problém je navíc v tom, že konkurenceschopná elektrická auta vyrobit ani nemohou - nemají žádné výjimečné know-how a průměrné vozy nedokážou nabídnout za zajímavé ceny. Jedna spása ale pořád existuje - spalovací vozy stále i v Číně (a tím spíš v EU) tvoří jasnou většinu trhu, takže úspěch s nimi firemní kasu naplnit může. A to především za velkou zdí, kde tento typ aut není součástí mechanismů manipulujících s celým trhem. VW tedy - slovy Karla Gotta - jde za štěstím, když se pokouší znovu rozbít bank v Číně atraktivními spalovacími novinkami. A ta na fotkách okolo patří mezi ně.

Jde o novou velkou Jettu, tedy auto levné značky VW, která obvykle skládá zaplacenou koncernovou techniku do velkých, levných, technicky nikoli zaostalých a jinak moderně střižených aut. Nejnovější model značky si říká VA7 a byť může dělat dojem relativně malého auta, realitou je, že je to slušný macek. Vůz má mnoho společného s Volkswagenem Sagitar pro čínský trh, takže na délku měří 4 773 mm a stojí na podvozku s rozvorem 2 731 mm. Jde tedy o větší vůz, než jakým je u nás Škoda Octavia IV.

Velký vnitřní prostor je jednou hlavních předností auta, Jetta se chlubí hlavně obrovským místem pro cestující vzadu (917 mm v podélném směru) i pro zavazadla (533 litrů). Druhé zmíněné číslo asi Čechy neodzbrojí, VA7 je navíc sedanem, ale každý nepřeváží napříč Evropou nafouklého kačera na dovolenou. Na čínské poměry jde na auto této cenové třídy o extrémní číslo. A na ty české by to vlastně nebylo jinak, však si počkejte na ceny.

Po stránce techniky nečekejte žádná velká překvapení, Jetta nevznikla od toho, aby táhla vývoj oboru. Vůz tedy používá podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu, což neurazí stejně jako kotoučové brzdy na všech kolech. Jediným motorem v nabídce bude zřejmě jednotka 1,4 TSI o výkonu 150 koní, která pracuje s předním pohonem přes 7stupňové DSG. To už je technika lepších Octavií či dokonce Superbů.

Ani základní výbava není marná - ABS, ESP a další asistenty, přední a zadní parkovací senzory, zadní kamera, tempomat, multimédiální palubní systém s 10,1palcovou obrazovkou uprostřed, čalouněni z umělé kůže, vyhřívaná přední sedadla nebo klimatizace, to všechno dostanou zákazníci už v základu. Podobná auta od VW v Evropě stojí dnes snadno k 1 milionu korun, Jetta VA7 se v Číně začíná prodávat od 118 777 CNY, tedy asi 393 tisíc Kč. Za to tu nekoupíte ani základní Fabii, ve srovnání s VA7 vlastně s ničím.

Další specifikace neznáme, prodej byl teprve zahájen možností projevit zájem o koupi či testovací jízdu. Až čas tedy ukáže, jak se Němcům s tímto autem v Číně povede, jeho naděje na úspěch jsou ale jistě nemalé. V Evropě by to byl superhit, ale to víte, EU vidí místní budoucnost jinak, a tak se tu auto s těmito parametry za takové peníze legálně vůbec prodávat nedá.


Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 1 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 01Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 2 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 02Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 3 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 03Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 4 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 04Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 5 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 04aLevná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 6 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 05Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 7 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 06Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 8 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 10Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 9 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 11Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 10 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 12Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 11 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 13Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 12 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 14Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 13 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 15Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 14 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 16Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 15 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 17Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 16 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 18Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 17 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 19Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 18 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 20Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 19 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 21Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 20 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 22Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii - 21 - Jetta VA7 2024 2025 oficialni 23
Je fascinující, co VW pořád dokáže nabídnout v Číně, z českého pohledu určitě. Jeho Jetta VA7 je sakra hodně auta za velmi pěkné peníze, u nás za jeho cenu nekoupíte ani základní Fabii. Foto: FAW-VW

Zdroj: FAW-VW

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše