Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Letošní noční můra automobilek neskončí, říká šéf Continentalu, má trvat celý rok
10.3.2021 | Petr Prokopec
Automobilky prožívá v řadě ohledů velmi krušné časy, spása ale rozhodně není na dosah. Šéf jednoho z největších výrobců automobilových komponentů ovšem říká, že firmy si za problémy mohou samy.
Je tomu už pěkných pár týdnů, co automobilovým průmyslem zmítá nikoli koronavirus sám o sobě, ale jeho nepřímé dopady. Téměř všechny velké automobily postupně doplácí na svou loňskou liknavost při zajišťování komponentů nezbytných pro budoucí výrobu a kvůli nedostatku čipů sloužících palubní elektroniky teď zavírají jednu továrnu za druhou. Výjimky existují, i prsty jedné ruky by ale na ně mohly být moc - chtělo to osvícená rozhodnutí, jako v případě Hyundai, aby na potíže nedošlo.
Pro výrobce je to hotová noční můra, která trvá už měsíce, podle výkonného ředitele Continentalu Nikolaie Setzera ale nemá šanci v dohledné době skončit.
„Rok 2021 byl nepříjemně ovlivněn nedostatkem polovodičů. Nejistotu pak jen navyšuje pokračující koronavirová pandemie. I letošek bude tedy nesmírně náročný,“ uvedl Setzer. Přitom upřesnil, že s nedostatkem stěžejních komponentů bude spojeno celé letošní první čtvrtletí a ani následný návrat k normálu nebude okamžitý. Věci se podle Setzera budou lepšit jen velmi pomalu, a tak lze s problémy počítat nejen ve druhém čtvrtletí, ale i ve zbytku roku.
Pro výrobce aut to rozhodně není dobrá zpráva, zvláště v souvislosti s tím, od koho přichází. Setzer je totiž sice ve funkci krátce, Continental ale patří mezi největší světové dodavatele automobilek. Ty přitom zdaleka nezásobuje pouze pneumatikami, ale rovněž různými díly, jenž jsou potřeba na podvozky, pohonné jednotky či interiéry. A aby toho nebylo málo, jedna z jeho divizí se věnuje rovněž asistenčním systémům - tedy odvětví, kde jsou ony čipy stěžejní.
Podstatný je rovněž seznam zákazníků Continentalu, mezi něž patří již zmiňovaný VW Group, stejně jako BMW, Mercedes, Ford, Volvo, General Motors, Honda, Renault, PSA či Toyota. To je slušná plejáda značek a finanční ředitel Continentalu Wolfgang Schaefer říká, že „jeho” firma není na vině. Naopak to prý byl Continental, kdo jako první své zákazníky na vznikající problém upozornila varovala.
Schaefer dodává, že od roku 2017 automobilky objednávají více čipů, než nakonec odkoupí, kompenzace dodavatelům jsou ale minimální či žádné. Ti se pak právě tomu částečně přeorientovali na jiná průmyslová odvětví. Za nedostatek stěžejního komponentu si tedy výrobci aut prý mohou sami, tušíme ale, že Volkswagen by s tímto tvrzením tak úplně nesouhlasil.


Nově jmenovaný šéf Continentalu Nikolai Setzer říká, že jejich nočí můra s nedostatkem čipů v hlavní roli hned tak neskončí. Foto: Continental
Problémy kvůli ní má třeba i Škoda, která není schopna vyrábět dostatek Octavií. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 34 minutamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 31 minutamiZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před hodinouFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 2 hodinamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 4 hodinamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva