Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lepší a levnější: VW Polo GTI po faceliftu stojí méně než před ním
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Manuální spása Pola GTI dokonána. Díky převodovce je nejen lepší, ale i levnější, navzdory vyššímu výkonu.
Nový Volkswagen Polo GTI je další z pařížských novinek, která záhy po skončení show zamíří rovnou do showroomů. Pokud patříte mezi potenciální zájemce, pak pro vás máme nadmíru dobrou zprávu. Verze po faceliftu totiž nenabízí ve srovnání s předchůdcem jen vyšší výkon, ale rovněž bude k mání za nižší cenu. Ukazuje se tak, že Škoda Fabia RS by klidně mohla žít, pokud by značka nabízela manuál. Na nižší částce se totiž podepisuje právě hlavně tento typ převodovky, který je levnější než složitý dvouspojkový autmat.
Abychom ale nezůstali jen u pouhého tlachání, přejdeme rovnou k holým číslům. Tak tedy, Polo GTI před faceliftem bylo osazeno 1,4litrovým motorem TSI, který na přední kola posílal skrze sedmistupňové DSG 132 kW/180 koní. Stovku přitom vůz s touto kombinací zvládal za 6,9 sekundy, přičemž v základu jste u německých dealerů nechali 23 695 Eur (cca 651 700 Kč), u těch českých pak jen půl milionu korun.
Novinka oproti tomu dostala pod kapotu nový motor 1,8 TSI z řady EA888, který produkuje 141 kW/192 koní a který lze kromě automatu spřáhnout rovněž se šestistupňovým manuálem. Stovku přitom vůz pokoří za 6,7 sekundy, což oproti minulosti představuje nepatrné zlepšení. A platí pro oba typy dodávaných převodovek.
S tou ručně ovládanou ale v showroomu značky ovšem necháte 22 275 EUR (612 600 Kč), tedy o nějakých 40 tisíc korun méně. Za DSG pak dáte víceméně tu samou částku co dříve (23 750 EUR/653 200 Kč), díky čemuž se dá vcelku snadno odhadnout první možná česká cena.
S manuálem by tedy nové Polo GTI mohlo na tuzemském trhu startovat někde okolo 460 000 Kč, za verzi osazenou automatem pak zřejmě dáte rovný půlmilion korun. Kromě vyššího výkonu přitom můžete počítat s nižší spotřebou a také vyšší výbavou. I když o té raději nebude spekulovat a počkáme si na oficiální upřesnění.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.




















Modernizovaný Volkswagen Polo GTI by na českém trhu mohl startovat výrazně pod půl milionem korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 3 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch