Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Prvotina čínského miliardáře dostala celoprosklenou střechu či zadní sebevražedné dveře. Maximálně se prý rozjede na 210 km/h.
V rámci elektromobility jsme víceméně stále v bodě nula. S ničím převratným zatím nepřišly ani značky s dlouholetou minulostí (tedy pokud za převratné nepovažujete prodat pár desítek tisíc aut a prodělat tím přes 50 miliard Kč - Tesla), není tak divu, že nové firmy míří zejména do tohoto segmentu. Jednou z nich je i společnost LeEco, za níž stojí čínský miliardář Jia Yueting. Ten se dosud specializoval hlavně na dostupné mobily a televize, loni v srpnu však oznámil založení vedlejšího projektu, jímž není nic jiného než automobilka. Ta přitom mohla počítat se startovním kapitálem ve výši 1,2 miliardy dolarů (cca 28,55 mld. Kč).
Na rozdíl od Elona Muska, jehož Tesla od začátku spoléhá na dotace, bezúročné úvěry a další formy přerozdělování, sáhl Yueting do vlastní kapsy. Tedy alespoň v tuto chvíli. Jeho odhodlání je tedy zřejmé a prvotina zvaná LeSee slibná. Jde o čtyřdveřový sedan se svažující se střešní linií, který namísto zpětných zrcátek používá kamery. A také tento prvek poukazuje na fakt, že zatím máme tu čest pouze s konceptem.
Aktuálně můžeme jen spekulovat, nakolik se studie cestou na montážní linky promění. Dá se ovšem předpokládat, že k přepracování by mohlo dojít hlavně v oblasti dveří. Ty se zdají být příliš malé, zvláště v kombinaci s mohutnými bočními prahy, nastupování a vystupování z vozu by takto vyžadovalo jistou dávku akrobacie. V tomto ohledu na druhou stranu asi značně pomáhají zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.
Kromě již zmíněného tu máme celoprosklenou střechu či čelní LEDky stylizované do podoby písmene „C“ a propojené uprostřed. Obdobným designem se sedan chlubí také vzadu, kde nechybí ani náznak centrálního difuzoru. Vpředu se pak musí čínský koncept obejít bez byť náznaku masky chladiče, zatímco uvnitř je možné počítat s velmi netradičně stylizovanými sedadly a rozměrným dotykovým displejem.
Yueting dodává, že jeho prvotina je vybavena autonomním řízením, které se navíc zdokonaluje v průběhu celého životního cyklu, asi je vybavena jistou formou umělé inteligence. To ovšem zároveň může vést k poněkud delšímu časovému horizontu, jenž by nás dělil od sériové verze. Jelikož je ale koncept plně funkčním vozem, možná nás firma LeEco ještě překvapí.
Více informací bychom se měli dozvědět příští týden, kdy bude sedan LeSee debutovat na autosalonu v Pekingu. Momentálně tak již jen dodáme, že na privátním odhalení byla jako jediný technický parametr zveřejněna nejvyšší rychlost pohybující se okolo 210 km/h. Spíše než to by nás ovšem u elektromobilu zajímal dojezd, na jeho oznámení si však musíme zjevně počkat.












LeEco LeSee je prvotinou čínského miliardáře, který projekt zafinancoval z vlastní kapsy. Po krku jde přitom hlavně Elonu Muskovi a jeho Tesle Model S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva