Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Landwind X5: nový Číňan je venku, kupodivu nevypadá jako BMW X5
31.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Číňané vykrádají cizí průmyslové designy stále méně. No, spíše to dělají tak, že to jde stále hůře poznat. Nový Landwind X5 je toho skvělým příkladem.
Žádnému z modelů čínského Landwindu jsme se na našich stránkách zatím podrobněji nevěnovali, možná si ale vzpomenete na jeho někdejší dílo jménem X6. Ano, byl to ten retardovaný sourozenec Opelu Frontera, který v roce 2005 hrdě nakráčel do Evropy, aby se později doslova rozmázl o pevnou překážku při simulovaném čelním nárazu. Bylo kolem toho svého času velké haló a Landwind to měl na nějaký čas spočítané, alespoň v Evropě.
V Číně něco podobného problémem zjevně nebylo, a tak firma mohla pokračovat cestou směrem ke světlejším zítřkům. Představila v dalších letech řadu nových modelů, které byly povětšinou tak „originální” jako X6 - třeba typ jménem X8 se dočkal čestného místa v naší galerii čínských plagiátů, neboť směle kopíroval Mitsubishi Outlander, pochopitelně bez jakéhokoli souhlasu Japonců. Je paradoxem, že přesně v souladu s tím, co jsme popisovali v již zmíněném článku, to bylo právě Mitsubishi, které později dobrovolně začalo dodávat Landwindu část motorů hlavně pro mimočínské specifikace některých modelů. Ale to už je také historie.
Současnost Landwindu se jmenuje X5 a navzdory poněkud neoriginálnímu jménu této novinky automobilka říká, že je úplně jiná. Úplné napravená, polepšená a už vůbec není pro ostatní nebezpečná. X5 značí nové SUV velikosti... X5, ale kupodivu jako BMW nevypadá a také je třeba Landwindu přiznat, že s některými „ikskovými” jmény začal mnohem dříve než známější mnichovská firma. Přesto bychom jej za originální neoznačili.
Landwind jen přehodil na druhou čínskou výhybku jménem „maximix” a do designu X5 zkrátka namlel několik různých aut. Designér přídě strávil příliš mnoho času nad plakáty s Hondou CR-V hned několika generací, záď očividně brala hodiny u Hyundai a jeho SUV rozličných velikostí. Do interiéru moc dobře vidět není, ale ani tam bychom ohňostroj nápaditosti nečekali. Každopádně už nejde o primitivní čínský klon, jde o klon druhé generace...
Po technické stránce Landwind slibuje ještě větší posun vpřed. Vůz prý ve velké míře využívá vysokopevnostní oceli, která mu zajišťuje dobrou pasivní bezpečnost, pod řadou dílčích řešení jsou pak podepsáni renomovaní dodavatelé jako Bosch. Strádat nemá ani bezpečnostně-komfortní výbava čítající mimo jiné ABS, ESP, EBD, senzory pro měření tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce i sjíždění z kopce, předpínače bezpečnostních pásů nebo parkovací senzory. Také ryzí komfort nemá trpět - klimatizace, tempomat, vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním nebo panoramatická střecha, bezklíčový vstup, kvalitní audio, ovládání hlasem, automaticky zatmavitelná zrcátka a spousta dalších drobností, to vše bude k dispozici.
Po technické stránce víme konkrétně zatím jen tolik, že vůz je dlouhý 4,56 metru a pod kapotou ukrývá benzinový motor 2,0 turbo s výkonem 190 koní. Poháněná kola jsou ovšem jen ta přední, převodovka šestistupňová manuální. Pro budoucnost, zejména pak pro export, se má v nabídce objevit i 140koňový turbodiesel 2,0, zatím ale představen nebyl.
Vůz bude od února k mání v Číně za zatím neznámou cenu. Později se má podívat do Ruska a na Ukrajinu, kde už se čínským vozům slušně daří, případné „go west” bude následovat v závislosti na úspěchu na dvou zmíněných kolbištích. Jestli by tu vzal někdo Landwind na milost, je nejisté, bez dalšího průšvihu a při dobré ceně ale asi ano. Smiřme se s tím, že je jen otázkou času, než čínské automobilky budou představovat to, co dnes znamenají ty korejské. A toho času vzhledem k rychlosti rozvoje čínských aut (bez ohledu na to, čemu za ni vděčí) asi nechybí mnoho...
Landwind X5 nevypadá špatně a přímo už žádné jiné konkrétní auto „nevykrádá”. Čisté svědomí ale zjevně nemá...
Zdroje: Landwind, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před hodinou - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva