Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover žaluje VW kvůli řešení, které dnes používá snad každý krom Škody
23.11.2020 | Petr Prokopec
Je to s podivem, ale automobilky mají i v těchto časech prostor pro soudní tahanice s nejasným smyslem. V dnešní době pomalu neexistuje SUV, které by nemělo kruhový volič jízdních režimů, přesto mají Britové pocit, že jej mohou používat jen oni.
Pokud jste ještě před několika málo lety toužili po luxusním off-roadu, víceméně jste měli jedinou možnost, a to návštěvu prodejce Range Roveru. Nicméně jelikož zákazníci začali utíkat od sedanů, kombíků a hatchbacků stále více, začala se měnit i portfolia výrobců. Pokud tedy z nějakého důvodu netoužíte po britském zástupci s aerodynamikou lehce obroušené cihly, můžete sáhnout třeba po Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus či Porsche Cayenne. Tedy jinými slovy, dříve takřka prázdný segment nyní praská ve švech, a to jsme zmínili jen pár vozů.
Jak jste si ovšem možná povšimli, celá čtveřice má jednoho společného jmenovatele, koncern VW. Právě proti německému molochu se Britové rozhodli obořit a na největší automobilku světa podali žalobu. Důvodem je volič jízdních režimů, který se má až příliš podobat jejich řešení jménem Terrain Response. Land Rover se tak skrze soud domáhá u americké obchodní komise zákazu dovozu všech aut, která jsou takovým voličem osazena, dále pak zmrazení objednávek a udělení pokuty.
Je nicméně otázkou, zda Britové vůbec mohou v dané věci uspět. Nejde totiž o jejich první počin, neboť již v roce 2016 byla americkému oblastnímu soudu ve Virginii doručena žaloba, která se týkala pouze Bentley Bentayga. Také její volič měl být příliš podobný tomu, který užívá Land Rover. Koncern VW nicméně uvedl, že jakákoliv obvinění jsou neopodstatněná, s čím nakonec souhlasili i zástupci americké justice. Případ byl proto smeten ze stolu a Bentayga mohla pokračovat krasojízdě.
Nyní jsou Britové ve svém jednání agresivnější, neboť nemají zaměřeno na jednu značku a jeden model, nýbrž na všechna koncernová SUV, která jsou voličem jízdních pruhů osazena. Nicméně ani tentokrát bychom u nich nepočítali s vítězstvím. Je totiž třeba si uvědomit, že podobný volič jízdních režimů dnes používá prakticky každá automobilka, která vyrábí SUV, snad s výjimkou Škody. A pokaždé systém patřičným způsobem upravuje hnací ústrojí a podvozek konkrétním jízdním podmínkám.
Pro Land Rover tedy nebude jednoduché dokázat, že zrovna VW něco okopíroval. Zvláště pokud obě strany mají i některé stejné dodavatele. Navíc Britové nežalují třeba Ford, Hyundai nebo Fiat, jakkoliv jejich SUV jsou na tom naprosto stejně. Je tak sice možné, že VW skutečně mohl některé základní principy „obšlehnout“, bylo by ale zvláštní kdyby soud vystoupil jen proti němu. Rozhodnutí justice ale nepředjímejme, dříve než příští rok nepadne.






Bentley Bentayga je kvůli svému voliči jízdních režimů v hledáčku Land Roveru již od roku 2016. Foto: Bentley
Důvodem má být až přílišné podobenství systému s technologií Terrain Response. Foto: Land Rover
Podobné řešení ale dnes používá pomalu každý. Vedle VW třeba i Hyundai Či Fiat. Foto: Automobilky
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva