Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
8.5.2024 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, jak moc oddaní elektrickému pohonu Britové jsou, pak je to skoro surreální věc. Ale žert to není, v době, kdy se Land Rover tváří, že se spalovacími motory končí, sází na výkonný diesel a upsizing.
Land Rover na rozdíl od sesterského Jaguaru není elektrickým pohonem posedlý tak, že by nejlépe už zítra nechtěl nabízet nic jiného než elektromobily, pro elektrifikaci ale hoří též. V roce 2021 ohlásil plán představit za 3 roky první elektrický model a dalších pět během následujících dvou. To je pořádný kalup a zatím se nezdá, že by z něj Britové chtěli slevit - první novinka bez palivové nádrže se podle aktuálních informací představí během druhé půle letošního roku. Jak moc nicméně bude elektrický Range Rover žádaný, je otázkou. Britové totiž sice mluví o dynamice osmiválcové verze a 800voltové architektuře zrychlující dobíjení, zároveň však také naznačili, že startovat se bude okolo 4,5 milionu korun.
Na úsvitu podobné „elektrické revoluce” by člověk čekal, že Land Rover bude spalovací motory jen opouštět, asi ale zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Firma totiž představila přepracovaný Defender, jehož zevnějšek se nezměnil, pod kapotou ovšem došlo na velmi zajímavé čachry. Dosavadní verze D300 osazená třílitrovým turbodieselem byla totiž nahrazena novou variantou D350. Ta u „producenta sazí“ setrvává, výkon i točivý moment se však zvedly o 50 koní resp. 50 Nm. Jaká dynamika je ovšem spojena s 350 koňmi a 700 Nm, již Britové neupřesnili.
Takový krok je překvapivý a rozhodně nenaznačuje, že by to s oním elektrickým převratem bylo zase tak žhavé. Spíše se zdá, že Land Rover zůstane dieselům věrný ještě hodně dlouho, jinak by neinvestovala nemalé peníze do pohonné jednotky, které ročně prodá nanejvýše pár tisíc kusů. To ale neznamená, že by Land Rover na poli elektrifikace nedělal vůbec nic.
Další měny jsou totiž spojené s koncem hybridní verze P400e, kterou nahradí plug-in hybridní varianta P300e. Místo dvoulitru se tedy nad přední nápravou bude otáčet tříválcová jedna-pětka, která v kombinaci s elektromotorem nabídne 309 koní. Toto ústrojí už automobilka používá u modelů Discovery Sport a Range Rover Evoque, tep širokých mas ovšem nezvedá. O to se ve větší míře postará další nové provedení P425, které je náhradou za verzi P400 a jenž přichází s osmiválcem naladěným na 425 koní.
Znamená to, že ze hry není jen hybridizovaný dvoulitrový čtyřválec, ale rovněž třílitrový benzinový šestiválec. Land Rover nicméně zmiňuje, že se tak stane pouze na některých trzích. Zda ten český bude patřit mezi ně, zatím nebylo upřesněno. Motorový prostor tedy můžeme opustit a zamíříme k dalším novinkám. Mezi ně patří příchod kapitánských křesel, kterými lze osadit Defender 130, tedy prodlouženou verzi se třemi řadami sedadel. Ta prostřední přitom nově nabídne vyšší komfort, stejně jako vyhřívání či chlazení.
Po jeden rok pak bude v nabídce figurovat výbava Sedona Edition, kterou bude možné spojit se standardním pětidvířkem, tedy verzí Defender 110. Pojmenována byla po pouštním městečku v Arizoně, jehož topografie se za příplatek může objevit na přední kapotě. Standardně pak disponuje 22palcovými litými koly s černým povrchem či krytem rezervy lakovaným stejnou barvou jako zbytek karoserie. Dopřát si můžete i externí boční nosiče, které umocňují off-roadový charakter vozu.
Další změny už korespondují jen s jinak poskládanou výbavou a doplňkovými pakety. V tomto ohledu lze přitom poukázat na Family Pack a Family Comfort Pack, kdy první zmíněný přináší klimatizaci i pro třetí řadu sedadel a druhý pak dokonce přihazuje vyhřívání. Ani vaše děti si tedy již nebudou stěžovat na výkyvy počasí, kdy jeden den nás spalují třicítky, zatímco ten druhý znovu hledáme už dávno uložené zimní bundy.
Britové jsou nevyzpytatelní. V roce 2024 se rozhodli přijít s novým silnějším dieselem a nahradit benzinový šestiválec osmiválcem, i když avizovali cestu opačným směrem. Foto: Land Rover
Zdroj: Land Rover
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie včera 10:00
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 21.12.2024
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
Nejnovější články
- Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 55 minutami - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
včera - Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
včera - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva