Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Ypsilon Elefantino a koncept Elle: pohrobek přichází v nových edicích
3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Brzy jediný italský model už odepsané značky se dočká dalšího modelového roku. Koncept Elle má být předzvěstí speciální letní edice.
Italská automobilka Lancia bude nadále, a navíc jen na domácím trhu, prodávat jen a pouze model Ypsilon. Tato špatná zpráva obletěla svět před dvěma měsíci a od té doby jsme o ní v podstatě neslyšeli. Jenomže na půdě mezinárodního autosalonu ve Švýcarsku se přesto ještě chce něčím předvést. Možná také naposledy, kdo ví.
Vystavovaným pohrobkem se stane model Ypsilon s dodatkem Elefantino. V příštím roce ho bude Ital Italovi nabízet ve třech nových barvách - v šedé Kaki, podobně laděné Carrara Grey a modré Zaffiro. Tři výbavové stupně, budou prodávány s označením Lime (limetka), Watermelon (meloun) a Coconut (kokos). „Sloní“ edice má kromě toho lesklé černé nebo matně šedé akcenty v podobě mřížky chladiče, krytů zrcátek a nábojů kol.
V interiéru se zásadní změny neočekávají. Omezí se na speciální sedadla s výrazným prošíváním a černé nebo matně šedé dekory aplubní desky. Další modifikací je standardně kůží potažený volant a systém Blue&Me spolu s CD/MP3 přehrávačem.
K dispozici bude pět různých motorů, přičemž ve standardním Ypsilonu Elefantino najdeme jednotky řady Fire Evo II s objemem 1,2 litru a výkonem 69 koní. Liší se pouze tím, že jeden spaluje benzin a druhý LPG. Modernější alternativu tvoří dvouválce TwinAir s výkonem 85 koní a TwinAir Turbo Metan s 80 koňmi. Jediným zástupcem vznětových variant je turbodiesel 1,3 MultiJet s výkonem 95 koní.
Lancia ještě hodlá představit koncept Elle, který má být předzvěstí speciální edice. Sériová podoba se na trhu (zřejmě jen italském) údajně objeví už v létě s dvoubarevnou karoserií kombinující lak Cipria s perleťovým černým odstínem. Styl budou tomuto šik vozidlu dodávat šestnáctky z lehkých slitin, kožená sedadla, alcantarové doplňky a prošívané opěrky hlavy. V případě Elle se počítá k pohonu jen a pouze se zmíněným turbodieselem 1,3 MultiJet.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





Nové edice pro Lancii Ypsilon příliš radosti neudělají. Značka už totiž déle nebude nabízet nic jiného a zřejmě ani ne jinde než v domovské Itálii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva