Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka ještě před svou smrtí omladila supermini Ypsilon. To nyní počítá s novou maskou, nárazníkem či kvalitnějším interiérem.
Jak již víme déle než rok, dny italské automobilky Lancia jsou sečtené. Někteří manažeři sice horují za její obrození, nicméně šéf koncernu FCA Sergio Marchionne je proti. Vůči této svěřené značce totiž zjevně necítí takovou nostalgii jako u Alfy Romeo. A to přesto, že oba výrobci mají aktuálně v nabídce pouze dva mainstreamové modely. V případě Lancie je k mání překarosovaný Chrysler Voyager či supermini Ypsilon.
Druhý zmíněný vůz se na frankfurtském autosalonu dočká lehčího faceliftu, který by mu měl pomoci dožít poslední dny ve vážnosti. Zvenčí přitom můžeme počítat s novou čelní maskou, která již není orientována vertikálně, nýbrž horizontálně. Lancia Ypsilon tak vypadá širší než stávající provedení, což je umocňuje výměna nárazníku, který se chlubí chromovou linkou vedoucí napříč a většími mlhovkami.
Dále lze v případě exteriéru hovořit o nových barvách karoserie Ivory Chic (na obrázku) a Blu di Blu, za dalšími změnami však již musíme do kabiny. Její snímek sice automobilka nezveřejnila, dodává však, že počítat můžeme s přepracovaným středovým tunelem a přihrádkou před spolujezdcem, načež se objem vnitřních úložných prostor navýšil o tři litry. Sedadla a palubka pak počítají s novými materiály.
Dále je ve hře ještě nová hlavice řadicí páky a vylepšený přístrojový štít, který má být lépe čitelný. Změna se pak dotkla ještě prostřední výbavy Gold (mimo ní jsou v nabídce úrovně Silver a Platinum), v jejímž případě lze nově již ve standardu počítat s multimediálním systémem UConnect s pětipalcovým displejem.
Pohonné jednotky se ale již nemění, počítat tedy můžete nadále s dvěma benzinovými motory (1,2 l, 69 koní, 0,9 l TwinAir Turbo, 85 koní) a jedním 1,3litrovým turbodieselem Multijet (95 koní). Kromě nich je pak k mání ještě 1,2litrový čtyřválec uzpůsobený LPG (69 koní) a metan spalující přeplňovaný dvouválec (80 koní).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Lancia Ypsilon se dočkala nové masky či nárazníku, od smrti jí to však neuchrání. Zatím ji vidíme jen na jediné fotce, více říká text
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva