Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Ypsilon 2011: nová generace odhalena
15.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lancia včera představila více nových modelů než za posledních deset let. Jen jeden je ale opravdu nový, další generace malého Ypsilonu.
Již během včerejška dne jsme vám ukázali nové Lancie Thema, Flavia a Grand Voyager. Zní to jak velká záplava novinek, ve skutečnosti jde ale jen o „rebrandované” Chryslery. Vedle nich automobilka odhalila i nový model Ypsilon, který je jinak označeným... Ne, tentokrát jde o skutečnou Lancii od Lancie, i když stojí na technických základech Fiatu 500.
První zásadní odlišností nového Ypsilonu od jeho předchozí generace a ostatně i od Fiatu 500 je fakt, že jde o pětidvéřový vůz, jakkoli se jím na první pohled být nezdá. Kliky zadních dveří jsou totiž skryty v C sloupcích a ani linie zadních oken nedává na první pohled tušit pětidvířko. Aby cestující vůbec mohli využít všech pět dveří karoserie, byl vůz oproti výchozímu Fiatu 500 citelně zvětšen. Rozvor náprav narostl oproti „pětistovce” o plných 300 mm na 2 390 mm. Na délku vůz měří 3 840 mm, na šířku 1 670 mm a na výšku 1 510 mm.
Pětidvéřové provedení ale zdaleka není jedinou změnou, která karoserii Ypsilonu postihla. Novinka vypadá o poznání atraktivněji a dramatičtěji než dosavadní provedení, čímž se snaží vzdálit zažité představě o spíše komfortním než sportovně laděném mini. Ostatně dynamičtěji ladění konkurenti byli dosud na trhu úspěšnější, což chce Lancia dozajista změnit. Na vnějším provedení si můžeme povšimnout i několika libůstek jako koncových světel s LED.
Vůz si i v novém provedení ponechává výjimečný interiér, který nově dotváří mj. LED podsvětlení přístrojové desky, zbrusu nová ultratenká sedadla zajišťující prý patřičný komfort při kladení menších nároků na vnitřní prostor, speciální odhlučnění stropu nebo velké střešní okno. Patřičný komfort dotvářejí i dostupné prvky příplatkové výbavy čítající mj. chytrý parkovací asistent, palubní systém Blue&Me, navigační systém TomTom Live a další prvky, které byste čekali spíše v nabídce modelů vyšších tříd.
Zdůrazněny jsou též možnosti individualizace vozu, když paleta barev karoserie nyní zahrnuje plných 17 odstínů vč. dvou dvoubarevných kombinací, 3 typy kol z lehkých slitin, 3 úrovně výbavy interiéru (Silver, Gold, Platinum) a 6 variant čalounení.
Pod kapotou najdeme některý ze čtveřice malých motorů. Mezi benzinovými to budou atmosféricky plněný čtyřválec 1,2 8V s výkonem 51 kW (70 koní) nebo přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s 63 kW (86 koní). Naftové motorizace pak zastoupí diesel 1,3 MultiJet s 71 kW (96 koní) a konečně pro příznivce LPG tu bude opět motor 1,2 8V se stejnými 70 koníky, který pochopitelně bude schopen spalovat i benzin.
Bez zajímavosti není, že v rámci značkových hrátek se Ypsilon bude britských ostrovech prodávat jako Chrysler, v Americe se s ním ale ani pod tímto jménem nepočítá.
Pochopitelně, Ypsilon 2011 je další z ženevských novinek, která se do prodejů dostane krátce po skončení tamního autosalonu. O mnoho více už se o něm ve Švýcarsku zřejmě nedozvíme, jistě vám ale budeme schopni nabídnout více snímků, které zatím čítají pouhé čtyři kousky.




Lancia Ypsilon 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 32 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 32 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie