Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia pro Ženevu 2013: Delta a Ypsilon Momodesign či silnější diesel pro Voyager
25.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italská luxusní divize Fiatu se v Ženevě pokusí zaujmou designovými kreacemi Delty a Ypsilonu a mírně posíleným motorem pro Voyager.
Ze stínu zbrusu nové Alfy Romeo 4C na letošním ženevském autosalonu zřejmě nevystoupí žádný z modelů koncernu Fiat-Chrysler, ledaže by americká sportovní divize SRT konečně přivezla ukázat evropskou verzi Viperu. Avízo takového počinu prozatím nemáme, ani jej neočekáváme, Italové se ovšem před nejvýznamnější automobilovou výstavou snaží na sebe upozornit i jinak. Firma dnes už odhalila několik nových pětistovek, včetně crossoveru Trekking, se svou skvadrou však dorazí také Lancia.
Předně musíme říci, že současné portfolio složené z původních italských a přeznačkovaných amerických vozů zůstane i po Ženevě nezměněné. Lancia se bude snažit zaujmout návštěvníky různými edicemi stávajících modelů. V prvním sledu bychom mohli zmínit Ypsilon a Deltu postavené ve spolupráci se stylistickým studiem Momodesign, které navrhuje a prodává hodinky, brýle, motorkářské přilby nebo boty.
Lancia zdůrazňuje luxusní výbavu obou vozů, „péči o detail“ a jejich osobnost, přesný výčet změn však nespecifikuje. Známe pouze motory a fakt, že obě auta dostanou dvoubarevné lakování. Delta 1,9 MultiJet Twinturbo o výkonu 190 koní kombinuje odstíny Anthracite Grey se střechou nastříkanou v Eclipse Black. U Ypsilonu s atmosférickým čtyřválcem 1,2 Fire a výkonem 69 koní zase návrháři použili barvy Zaffiro Blue a Matt Black, přičemž v obou případech použili tmavá kola.
Dalším novým provedením existujícího vozu se stane Lancia Ypsilon Elefantino ve světle modrém laku, která navazuje na stejnojmennou edici vyráběnou v letech 1997 až 2003 a modrého slona coby symbolu závodního týmu Lancie z roku 1953. Na rozdíl od původního záměru je však novinka koncipovaná jako ukázka individualizace než sportovních ambicí. Ty má naopak verze Ypsilon Ecochic Methane, poháněná je však pouze sériovým dvouválcem 0,9 TwinAir o výkonu 80 koní.
Expozici Lancie dále doplní známý americký van Voyager, který se představí v novém laku Maximum Steel Metallic a přepracovaným dieselovým motorem 2,8 CRD. Původně měl 163 koní a 360 newtonmetrů, nyní přeplňovaný čtyřválec nabídne 178 koní při 3 600 ot./min. a identický točivý moment. Ve spojení se šestistupňovým automatem podle údajů výrobce akceleruje na stovku za 11,5 sekundy a rozjede se na 193 km/h. Průměrná tabulková spotřeba činí 7,9 litru na 100 kilometrů. Jiná překvapení se ze strany Lancie - zdá se - očekávat nedají.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Lancie Ypsilon a Delta Momodesign
Krom variací na obehrananá témate se Lancia se bude chtít v Ženevě blýsknout také mírně posíleným dieselem pro „ex-americký” van
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva