Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia pro Ženevu 2013: Delta a Ypsilon Momodesign či silnější diesel pro Voyager
25.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italská luxusní divize Fiatu se v Ženevě pokusí zaujmou designovými kreacemi Delty a Ypsilonu a mírně posíleným motorem pro Voyager.
Ze stínu zbrusu nové Alfy Romeo 4C na letošním ženevském autosalonu zřejmě nevystoupí žádný z modelů koncernu Fiat-Chrysler, ledaže by americká sportovní divize SRT konečně přivezla ukázat evropskou verzi Viperu. Avízo takového počinu prozatím nemáme, ani jej neočekáváme, Italové se ovšem před nejvýznamnější automobilovou výstavou snaží na sebe upozornit i jinak. Firma dnes už odhalila několik nových pětistovek, včetně crossoveru Trekking, se svou skvadrou však dorazí také Lancia.
Předně musíme říci, že současné portfolio složené z původních italských a přeznačkovaných amerických vozů zůstane i po Ženevě nezměněné. Lancia se bude snažit zaujmout návštěvníky různými edicemi stávajících modelů. V prvním sledu bychom mohli zmínit Ypsilon a Deltu postavené ve spolupráci se stylistickým studiem Momodesign, které navrhuje a prodává hodinky, brýle, motorkářské přilby nebo boty.
Lancia zdůrazňuje luxusní výbavu obou vozů, „péči o detail“ a jejich osobnost, přesný výčet změn však nespecifikuje. Známe pouze motory a fakt, že obě auta dostanou dvoubarevné lakování. Delta 1,9 MultiJet Twinturbo o výkonu 190 koní kombinuje odstíny Anthracite Grey se střechou nastříkanou v Eclipse Black. U Ypsilonu s atmosférickým čtyřválcem 1,2 Fire a výkonem 69 koní zase návrháři použili barvy Zaffiro Blue a Matt Black, přičemž v obou případech použili tmavá kola.
Dalším novým provedením existujícího vozu se stane Lancia Ypsilon Elefantino ve světle modrém laku, která navazuje na stejnojmennou edici vyráběnou v letech 1997 až 2003 a modrého slona coby symbolu závodního týmu Lancie z roku 1953. Na rozdíl od původního záměru je však novinka koncipovaná jako ukázka individualizace než sportovních ambicí. Ty má naopak verze Ypsilon Ecochic Methane, poháněná je však pouze sériovým dvouválcem 0,9 TwinAir o výkonu 80 koní.
Expozici Lancie dále doplní známý americký van Voyager, který se představí v novém laku Maximum Steel Metallic a přepracovaným dieselovým motorem 2,8 CRD. Původně měl 163 koní a 360 newtonmetrů, nyní přeplňovaný čtyřválec nabídne 178 koní při 3 600 ot./min. a identický točivý moment. Ve spojení se šestistupňovým automatem podle údajů výrobce akceleruje na stovku za 11,5 sekundy a rozjede se na 193 km/h. Průměrná tabulková spotřeba činí 7,9 litru na 100 kilometrů. Jiná překvapení se ze strany Lancie - zdá se - očekávat nedají.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Lancie Ypsilon a Delta Momodesign
Krom variací na obehrananá témate se Lancia se bude chtít v Ženevě blýsknout také mírně posíleným dieselem pro „ex-americký” van
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan