Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8

(+ živé foto) Facelift se u Italů projevuje především na kvantitě modelů, než na počtu nových prvků. Chrysler ale nabízí nový motor se 178 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8

2.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Facelift se u Italů projevuje především na kvantitě modelů, než na počtu nových prvků. Chrysler ale nabízí nový motor se 178 koňmi.

S italskou modernizací naplánovanou pro frankfurtský autosalon jsme se dnes již setkali, a to u příležitosti faceliftu Alfy Romeo Giulietta. Pár novinek ovšem chystá také další část koncernu Fiat, a to Lancia. Ta do hesenské metropole přiveze modelů několik - modernizovaný Ypsilon ve verzích Momodesign a Elefantino jsme ovšem mohli zahlédnout již v březnu na autosalonu v Ženevě. Proto dnes pozornost budeme věnovat inovované Deltě a „převychovaném” Voyager S.

Začít můžeme ryze evropským modelem, tedy Deltou. Ta v rámci modelového roku 2014 přiváží boční prahy a nárazníky lakované v barvě karoserie nebo chromovanou dvojici koncovek výfuku. V interiéru se pak měnily obklady, kdy leskle černé najdete na displeji klimatizace, zatímco matně černé zdobí střed volantu, přístrojový štít, tlačítka a středovou konzoli.

Tím pro Italy práce na tomto modelu skončila, díky čemuž si můžeme už jen maximálně projít nabídku doplňků a motorů, s nimiž je Delta k mání. Na výběr je tedy 19 barev exteriéru, z nichž devět nabízí kombinaci dvou odstínů. V případě litých kol je pak k dispozici hned 7 různých designů v 16palcovém, 17palcovém a 18palcovém provedení.

Po stránce výbav je možné volit mezi čtyřmi úrovněmi (Steel, Silver, Gold a S by Momodesign), zatímco nabídka motorů pak zahrnuje dva dieselové agregáty (1,6 MultiJet o výkonu 105 a 120 koní) a jeden „spalovač plynu“ (1,4 Turbo-Jet LPG o výkonu 120 koní). S nimi je pak možné spřáhnout šestistupňovou manuální převodovku.

Tím můžeme povídání o modelu Delta utnout a přesuneme se k Lancii Voyager S, která má být stejně jako sesterský hatchback k mání od ledna 2014. V jejím případě novinek není o moc více, přičemž zvenčí zahrnují třeba masku zdobenou matným chromem, 17palcová černě lakovaná kola nebo logo „S“ na zádi. Uvnitř pak tento model charakterizuje černé čalounění s kontrastními šedivými švy nebo již zmiňované logo, které se tentokráte ve formě výšivek objevuje na předních sedadlech.

V rámci výbavy bude možné volit ze tří úrovní (Silver, Gold a Platinum), které doplní dva motory. Benzinový 3,6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 283 koní je přitom již starým známým, 2,8litrový turbodiesel produkující koní 178 je ovšem novinkou. Na stovku by MPV měl dovézt za 11,5 sekundy, přičemž jeho nejvyšší rychlost činí 193 km/h. V kombinaci se šestistupňovým automatem, který je pro oba agregáty standardem, pak dieselová spotřeba činí 7,9 l/100 km.

Žíznivostí ale končí i naše toulka po Chrysleru Voyager s italskou maskou. Zmínit ovšem musíme jeho ložnou kapacitu, která je opravdu neuvěřitelná. Při sklopení druhé a třetí řady sedadel do podlahy (ve výbavě Platinum se o třetí řadu starají elektromotory) totiž máte k mání 4 100 litrů. Tedy opravdu dostatečný objem na jakoukoliv dovolenou.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 1 - Lancia Delta 2014 facelift zive 01Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 2 - Lancia Delta 2014 facelift zive 02Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 3 - Lancia Delta 2014 facelift zive 03Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 4 - Lancia Delta 2014 facelift zive 04Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 5 - Lancia Delta 2014 facelift zive 05
Inovovaná Delta naživo ve Frankfurtu

Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 6 - Lancia Delta 2014 01Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 7 - Lancia Delta 2014 02Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 8 - Lancia Voyager S 2014 01Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 9 - Lancia Voyager S 2014 02Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 10 - Lancia Voyager S 2014 03Lancia Delta 2014 a Voyager S 2014: drobné změny doplňuje nový diesel 2,8 - 11 - Lancia Voyager S 2014 04
Modernizace určená modelů Lancia Delta a Lancia Voyager S opravdu není výrazná, víceméně se totiž soustředí jen na pár detailů exteriéru a interiéru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.