Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini prý chystá čtvrtý model, vzkřísit pro něj má slavný název Miura
10.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Návrat „matky supersportů“ nám přijde nepravděpodobný, Georg Kacher ale tvrdí, že půjde o další model, který se zařadí mezi Huracán a Aventador.
Lamborghini sice má za zády obří koncern Volkswagen Group, nicméně v rámci hierarchie konkrétně spadá pod Audi. Navíc se pyšní nemalou autonomií, pročež ve výsledku můžeme věřit slovům vrcholných manažerů, kteří značku s rozzuřeným býkem ve znaku pokaždé titulují jako malou automobilku, jenž musí každý svůj další krok důkladně promýšlet. Právě toto je přitom důvod, proč Lamborghini aktuálně nabízí jen dvě modelové řady a teprve od roku 2018 přidá třetí.
Příchod SUV Urus je přitom pro značku zásadní, neboť tím nabídku rozšíří o 50 procent a odbyt možná ještě o víc. Novinka se totiž má stát vůbec nejprodávanějším vozem značky, kdy zájem má předčit i souhrnné registrace modelů Aventador a Huracán. Z toho důvodu Italové investovali miliardy do přestavby továrny v Sant'Agata Bolognese, která bude nově zabírat 150 tisíc metrů čtverečních namísto stávajících 80 000.
Proč zde ale o tom hovoříme? Důvodem jsou nové spekulace, které se právě vyrojily na světlo světa a dle kterých Lamborghini má chystat čtvrtou modelovou řadu. Mělo by tedy jít o krok, který značka v posledních letech neustále dementovala s odkazem na chybějící kapacity. Danou zprávu bychom tedy pomalu měli rovnou smést ze stolu, nicméně je tu jistá okolnost, proč tak neučiníme.
Za novými informacemi totiž stojí Georg Kacher, který svého času dělal PR třeba i pro Bugatti a jenž má blízké vazby na vedení všech možných automobilek. Rozhodně tedy nejde o nováčka v oboru, který by si musel budovat renomé senzačními novinkami založenými na lži. I přes nemalou důvěryhodnost zdroje ale máme dojem, že nyní Kacher nemůže být na správné stopě.
Onou čtvrtou modelovou řadou se totiž má stát znovuzrozená Miura. Ta původní přitom letos slaví 50. výročí, což je ideální doba na ohlášení nástupce. Dle Kacherových informací má vážně být na cestě a k pohonu sloužit hybridní ústrojí seskládané okolo atmosférického desetiválce. Kromě toho by novinka měla počítat s koncepcí interiéru 2+2 a platformou nového Porsche Panamera. Ta sice hybridnímu ústrojí uzpůsobena je, nicméně Italové žádné vlastní v produkční formě k dispozici nemají. Navíc po celou svou existenci nikdy nepřišli s názvem, který již kdysi nějaké Lambo zdobil - vždy se šlo cestou zcela nového označení. A když už by to udělali a zrovna u slavné Miury, proč by nástupcem měl být vůz docela jiné koncepce?
Máme tedy za to, že čtvrtá modelová řada je prozatím utopií a realizována bude moci být maximálně až po úspěchu zmiňovaného SUV Urus, se kterým by nabobtnala firemní pokladna. Nicméně Italové samozřejmě mohli několik let mlžit a nyní pošlou do kolen celý svět. Krk či jakýkoliv jiný úd na to ovšem nesázíme.
Legendární Lamborghini Miura...
...se před deseti lety dočkalo oslavného konceptu. Sériová verze z něj však nikdy nevznikla
Pro letošek bylo 50. výročí zrodu „matky supersportů“ oslaveno příchodem speciálního Aventadoru, u nějž se měnily barvy karoserie a výbava interiéru
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva