Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini potvrdilo ostrý Huracan s pohonem zadních kol, na mušce má Ferrari
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Typická Lamba posledních dekád sice mají pohon všech kol, ta nejostřejší ale nikoli. Nový Huracán nebude v tomto směru výjimkou.
Pokud jsme v poslední době hovořili o Lamborghini Huracán, bylo to hlavně v souvislosti s tím, jak vzplálo a později dohořelo to české v Maďarsku. Vůz ale zazářil trochu jiným způsobem i v Top Gearu a neuniklo nám ani to, když jej velmi sympatickým způsobem „vyvenčil” šéf Lamborghini cestou do Ženevy. Na pozadí těchto, do jisté míry spíše „společenských” událostí se ale děly i věci techničtějšího rázu - zejména premiéra verze GT3, která následovala dřívější LP620-2 Super Trofeo.
Jak už tušíte z označení druhého zmíněného auta, nejen že mu přibylo 10 koní k dobru, také mu ubyl pohon předních kol a s ním (a nejen s ním) přes 150 kilogramů. V obou případech se ale jednalo o závodní auta, silniční verzi nadále definoval kód LP610-4. I to se ovšem změní.
Podobný záměr není nový a i kdyby jej automobilka dříve neavizovala, dal by se vytušit z existence varianty Superleggera předchozího Gallarda. Teď už je ale jisté, že taková verze dorazí, neboť se o ní, výjimečně jinde než na ženevském autosalonu, rozpovídal nový šéf testovacích jezdců značky, Giorgio Sanna, který v této pozici nahradil Valentina Balboniho.
Sanna pro tištěný magazín Evo uvedl, že Lamborghini už takovou verzi Huracánu chystá a bude vyvedena ve velmi podobném stylu jako Ferrari 458 Speciale - bude lehčí a výkonnější. V souvislosti s tím první pozbude pohonu předních kol, manuál jako jako u Balboniho specialitek ale nečekejme. Přesto bude vůz zaměřen na okruhové hrátky, silniční homologaci ale postrádat nebude.
Cílem vozu je vypálit rybník konkurentům, zejména Ferrari a jeho 488 GTB resp. chystané verzi Speciale. A také novému McLarenu 675 LT, který je z podobného těsta. Na rozdíl od nich ale Lambo zůstane věrné motoru s atmosférickým plněním a to je pro okruhovou hračku jedině dobře. Lamborghini Huracán Superleggera bychom se měli na trhu dočkat v roce 2016.
Lamboghini Huracán Stephana Winkelmanna bude zřejmě standardní čtyřkolka. Ale kdo ví, třeba i on zkouší v provozu něco, co jím řízená firma teprve chystá...
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva