Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini potvrdilo ostrý Huracan s pohonem zadních kol, na mušce má Ferrari
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Typická Lamba posledních dekád sice mají pohon všech kol, ta nejostřejší ale nikoli. Nový Huracán nebude v tomto směru výjimkou.
Pokud jsme v poslední době hovořili o Lamborghini Huracán, bylo to hlavně v souvislosti s tím, jak vzplálo a později dohořelo to české v Maďarsku. Vůz ale zazářil trochu jiným způsobem i v Top Gearu a neuniklo nám ani to, když jej velmi sympatickým způsobem „vyvenčil” šéf Lamborghini cestou do Ženevy. Na pozadí těchto, do jisté míry spíše „společenských” událostí se ale děly i věci techničtějšího rázu - zejména premiéra verze GT3, která následovala dřívější LP620-2 Super Trofeo.
Jak už tušíte z označení druhého zmíněného auta, nejen že mu přibylo 10 koní k dobru, také mu ubyl pohon předních kol a s ním (a nejen s ním) přes 150 kilogramů. V obou případech se ale jednalo o závodní auta, silniční verzi nadále definoval kód LP610-4. I to se ovšem změní.
Podobný záměr není nový a i kdyby jej automobilka dříve neavizovala, dal by se vytušit z existence varianty Superleggera předchozího Gallarda. Teď už je ale jisté, že taková verze dorazí, neboť se o ní, výjimečně jinde než na ženevském autosalonu, rozpovídal nový šéf testovacích jezdců značky, Giorgio Sanna, který v této pozici nahradil Valentina Balboniho.
Sanna pro tištěný magazín Evo uvedl, že Lamborghini už takovou verzi Huracánu chystá a bude vyvedena ve velmi podobném stylu jako Ferrari 458 Speciale - bude lehčí a výkonnější. V souvislosti s tím první pozbude pohonu předních kol, manuál jako jako u Balboniho specialitek ale nečekejme. Přesto bude vůz zaměřen na okruhové hrátky, silniční homologaci ale postrádat nebude.
Cílem vozu je vypálit rybník konkurentům, zejména Ferrari a jeho 488 GTB resp. chystané verzi Speciale. A také novému McLarenu 675 LT, který je z podobného těsta. Na rozdíl od nich ale Lambo zůstane věrné motoru s atmosférickým plněním a to je pro okruhovou hračku jedině dobře. Lamborghini Huracán Superleggera bychom se měli na trhu dočkat v roce 2016.














Lamboghini Huracán Stephana Winkelmanna bude zřejmě standardní čtyřkolka. Ale kdo ví, třeba i on zkouší v provozu něco, co jím řízená firma teprve chystá...
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
14 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
11.3.2025K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
11.3.2025Někdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
12.3.2025Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 21:57 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.