Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini nadále odmítá turba, nasadí je až když budou lepší než atmosféry
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Italů nejsou přeplňované motory pro supersporty ideálem. Připouští však, že jednou přijde den, kdy atmosféry budou překonané.
V našem včerejším článku o produkční verzi Lamborghini Urus jsme se lehce dotkli pohonných jednotek tohoto modelu. Ačkoliv prozatím žádný agregát nebyl potvrzen, spekuluje se také o příchodu přeplňovaného motoru. V historii firmy by se jednalo o nemalý mezník, všechny vozy vyprodukované od založení značky v roce 1963 dostaly atmosférickou pohonnou jednotku.
Podle šéfa značky Stephana Winkelmanna jsou přitom takové agregáty „nejlepšími motory pro supersporty na trhu, a to v rámci dynamiky i zvuku. Dokud se tedy nezjeví něco lepšího, zůstaneme u nich.“ Máme tedy potvrzeno, že příchodu turbodmychadel či kompresorů pod kapotu vozů jako Aventador či Huracán se nemusíme obávat. Tedy alespoň prozatím, změna ale jistě časem přijde.
„Neustále hledáme alternativy. Neustále zkoušíme, jak motory udělat lepšími. Jednou tedy možná přijde den, kdy turba představíme. V takové chvíli však musí být přeplňované pohonné jednotky lepší než ty atmosférické,“ dodává Winkelmann. Je však třeba dodat, že ve svém postoji je de facto zcela osamocený, neboť již i Ferrari pracuje s turbodmychadly a McLaren ani atmosféry nenabízí.
Vyvstává však otázka, zda náhodou Lamborghini nakonec neudělá ústupek a zvažovaný přeplňovaný agregát určený pro Urus nakonec nezamíří i do sportovních modelů. Winkelmann ovšem naznačuje, že „motory pro SUV mají větší zdvih, proto by musely být přepracovány. Navíc jsou obvykle uloženy vpředu, takže by muselo dojít k jejich převrácení. A nejsem si jist, že takový krok by dával smysl.“
Mohlo by se tedy zdát, že Lamborghini ukazuje ochráncům bojovníkům proti CO2 vztyčený prostředníček, nicméně opak je pravdou. Italové totiž nedávno otevřeli novou továrnu Trigeneration Plant, která bude vyrábět elektřinu na bázi zemního plynu. Díky tomu se ročně sníží emise CO2 firmy o 820 tun, v roce 2017 s přechodem na biopalivo pak dokonce toto číslo naroste na 5 600 tun ročně.
Tím ovšem snahy Lamborghini o „zazelenění“ planety nekončí. Automobilka totiž dále instalovala na 15 000 metrech čtverečných solární panely, které její karbonovou stopu sníží o dalších tisíc tun CO2 ročně. Svým způsobem bychom tedy mohli říci, že výrobce supersportů pomalu ani žádná turba či plug-in hybridy nepotřebuje. Brusel však bohužel na tyto věci okolo nehledí a soustředí se na emise produkované přímo za jízdy.



















Pro Lamborghini jsou momentálně atmosférické motory to nejlepší, čím mohou supersporty vybavit. Značka však připouští, že doba přeplňování jednou přijde
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 31 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 31 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan