Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Murciélago SV: legenda pokračuje
19.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Představujeme vám nejnovější klenot v nabídce italského Lamborghini. Jde o model Murcielágo s legendárním přívlastkem Super Veloce neboli SV, který vás okouzlí svými výkony. Názorná ukázka jeho schopností je připravena v přiloženém videospotu.
Italská automobilka oprášila jedno ze svých starých dobrých označení. SuperVeloce nebo také SV jsme mohli naposledy vidět na modelu Diablo SV z roku 1995. Takto označené modely jsou čistým ztělesněním výkonu a rychlosti. Nejinak tomu je u modelu Murciélago SV. V první řadě vůz prošel, stejně jako Gallardo Superllegera, odtučňovací kůrou. Výsledkem je více dílů z karbonu a ušetřených 100 kilogramů na pohotovostní hmotnosti. Uhlíková vlákna se tentokrát dostala i do poměrně neobvyklých míst, kromě těch klasických jako jsou přední difusor nebo zadní přítlačné křídlo, najdeme karbon také na tunelu převodovky.
Technici od Lamborghini kompletně přepracovali zážehový dvanáctiválec V12 o objemu 6,5 l, který nyní produkuje výkon 670 koní (493kW) a 660 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0-100 km/h zabere pouhé 3,2 s. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 342 km/h. S motorem je spojena robotizovaná šestistupňová sekvenční převodovka e-gear, která pohání všechna čtyři kola. Což je klasika pro Murciélago, ale zásadní novinka pro písmena SV - původní modely s tímto označením měly pohon pouze zadních kol. Místo odebrání pohonu přední nápravy naopak systém pohonu vylepšili o další samosvorný differencial.
Murcielágo SuperVeloce představuje vrchol designového života za všechny generace. Kombinuje totiž prvky ikonického Reventóna a excelentního Gallarda LP 560-4. V předu obouvá pneumatiky o rozměru 245/35 ZR 18" a na zadní nápravě o rozměru 335/30 ZR 18". V interiéru pak kraluje černá barva, karbonové panely a čalounění Alkantrou.
V prodeji by se nové SV mělo objevit během pár týdnů, předná cena je zatím neznámá.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva