Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Murciélago SV: legenda pokračuje
19.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Představujeme vám nejnovější klenot v nabídce italského Lamborghini. Jde o model Murcielágo s legendárním přívlastkem Super Veloce neboli SV, který vás okouzlí svými výkony. Názorná ukázka jeho schopností je připravena v přiloženém videospotu.
Italská automobilka oprášila jedno ze svých starých dobrých označení. SuperVeloce nebo také SV jsme mohli naposledy vidět na modelu Diablo SV z roku 1995. Takto označené modely jsou čistým ztělesněním výkonu a rychlosti. Nejinak tomu je u modelu Murciélago SV. V první řadě vůz prošel, stejně jako Gallardo Superllegera, odtučňovací kůrou. Výsledkem je více dílů z karbonu a ušetřených 100 kilogramů na pohotovostní hmotnosti. Uhlíková vlákna se tentokrát dostala i do poměrně neobvyklých míst, kromě těch klasických jako jsou přední difusor nebo zadní přítlačné křídlo, najdeme karbon také na tunelu převodovky.
Technici od Lamborghini kompletně přepracovali zážehový dvanáctiválec V12 o objemu 6,5 l, který nyní produkuje výkon 670 koní (493kW) a 660 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0-100 km/h zabere pouhé 3,2 s. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 342 km/h. S motorem je spojena robotizovaná šestistupňová sekvenční převodovka e-gear, která pohání všechna čtyři kola. Což je klasika pro Murciélago, ale zásadní novinka pro písmena SV - původní modely s tímto označením měly pohon pouze zadních kol. Místo odebrání pohonu přední nápravy naopak systém pohonu vylepšili o další samosvorný differencial.
Murcielágo SuperVeloce představuje vrchol designového života za všechny generace. Kombinuje totiž prvky ikonického Reventóna a excelentního Gallarda LP 560-4. V předu obouvá pneumatiky o rozměru 245/35 ZR 18" a na zadní nápravě o rozměru 335/30 ZR 18". V interiéru pak kraluje černá barva, karbonové panely a čalounění Alkantrou.
V prodeji by se nové SV mělo objevit během pár týdnů, předná cena je zatím neznámá.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
před 4 hodinamiFrancouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
před 6 hodinamiNová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
před 7 hodinamiVíc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
před 9 hodinamiNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 20:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus