Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán Spyder je venku. Nabralo 120 kg a stovku dá „až“ za 3,4 s
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skalpovaný rozzuřený býk stejně jako kupé počítá s 610 koňmi. Páruje je však s hmotností 1 542 kg, za kterou stojí příchod plátěné střechy.
Dnešní digitální věk je vůči autosalonům vskutku nevděčný, neboť utajit nějakou novinku až do slavnostní premiéry je prakticky nemožné. Navíc automobilky velmi často využívají k internetu k postupnému nebo rovnou úplnému virtuálnímu odhalení, pročež mnohdy jsme s novými vozy konfrontováni již měsíce před jejich živým debutem. Pokud k tomu navíc připočteme ještě možné úniky či kupříkladu neoficiální ilustrace, pak vlastně není mnoho důvodů, proč vůbec na nějakou motor show vůbec vyrážet. Tedy stran faktu, že ony novinky chcete vidět ma vlastní oči „z masa a kostí“.
Výjimkou v tomto ohledu není ani letošní frankfurtský autosalon, neboť zatím veškeré očekávané novinky již spatřily světlo světa. Aktuálně si pak můžeme představit Lamborghini Huracán Spyder, z něhož nám čelist k zemi rovněž nepadá. Jeho tvary se totiž již dopředu daly vytušit, neboť de facto stejně jako u Ferrari 488 Spider došlo ke „skalpování“. Tedy k odejmutí napevno uchycené střechy a implementaci unikátního krytu motoru.
Na rozdíl od maranellské značky se ovšem Lambo chlubí plátnem, nikoliv pevnými střešními panely, které po stisknutí tlačítka mizí za sedadly. Plná automatika však nechybí ani v tomto případě, přičemž větru a slunci se otevřete již za 17 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. Huracán Spyder ovšem ve srovnání s kupátkem poněkud ztučněl, neboť suchá hmotnost narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg.
Díky tomu a poněkud jiné aerodynamice došlo k zhoršení jízdní dynamiky, i když pod oním unikátním krytem najdete stále stejný 5,2litrový desetiválec naladěný na 610 koní a 560 Nm. Stovku s ním přitom Spyder pokoří za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji než sourozenec s pevnou střechou, dvoustovku pak za 10,2 sekundy (+ tři desetiny). Nejvyšší rychlost 325 km/h ale již zůstává zachována.
Dále se můžeme podívat na srovnání s předchozím Lamborghini Gallardo Spyder, vůči němuž je novinka o 40 procent tužší a zároveň nabízí o 50 % více přítlaku. Navíc díky technologii umožňující deaktivaci poloviny válců a systému start/stop došlo také k papírovému zlepšení spotřeby, která byla vypočítána na překvapivých 12,3 l/100 km. Tedy o 14 % méně než u předchůdce a o 0,2 l méně (opravdu méně) než u lehčího kupé.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že standardem jsou karbon-keramické brzdy, 20palcová litá kola Giano, LEDková světla či 12,3palcový TFT displej uvnitř. Mimo to nechybí sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, v rámci střechy pak zákazníci mohou vybírat mezi černým, hnědým a červeným plátnem. K dispozici ovšem bude i personalizační program Ad Personam.
Ceny startují na sumě 186 450 Eur (cca 5 044 000 Kč) bez daně, přičemž zahrnují nejen nové tlačítko na středové konzoli, jež stahuje střechu, ale rovněž elektricky ovládané zadní okno. To je přitom možné ovládat nezávisle na zmiňovaném plátnu a tak umocňovat soundrack motoru.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Lamborghini Huracán Spyder vůči kupé nabralo nemalých 120 kilogramů, stovku tak pokoří o dvě desetiny sekundy později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva