Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán přijde také jako zadokolka, dorazí i další nové verze
20.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený Huracán má dorazit již příští rok, modelu s pohonem jedné nápravy bude vyhrazeno období následující. To je ovšem pouze začátek expanze.
Italská automobilka s býkem ve znaku představila o uplynulém víkendu v americkém Pebble Beach nový závodní speciál Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten již dle názvu dostal oproti standardnímu modelu nepatrně vyšší výkon, jenž směřuje pouze na zadní kola. Ačkoliv aktuálně je tato koncepce vyhrazena pouze okruhům, do budoucna by se tento stav měl změnit. Lamborghini totiž plánuje celou řadu dalších verzí svého desetiválcového modelu.
„Udělali jsme to již s Gallardem, takže možnost tu je. Jsme výrobce supersportovních aut s pohonem všech kol, ale proč bychom nemohli nabízet verzi s hnanou zadní nápravou?“ ptá se vcelku logicky šéf automobilky Stephan Winkelmann. A zároveň naznačuje, že takový vůz by šel stopách modelu LP550-2 Balboni. Výroba by se tentokrát omezila na asi 250 kusů, jejich cena by však ve srovnání s předchůdcem oproti základní verzi narostla.
Zadokolka je ovšem až druhá v pořadí, nejprve se Lamborghini chystá na „skalpování“ Huracánu. Otevřená verze by přitom měla dorazit již příští rok, modelu s jednou poháněnou nápravou je tedy vyhrazen rok 2016. Tím ovšem expanze značky neskončí. „Potřebujeme mnoho derivátů. Zákazníci je očekávají a my neustále potřebujeme něco nového, o čem se bude mluvit,“ dodává Winkelmann.
Je tedy zjevné, že Lamborghini chystá také návrat verze Superleggera, těšit se tak můžeme na příchod modelu s nižší hmotností a vyšším výkonem. Objevit se však mohou i označení SE, Super Performante a další, přičemž vše by uzavřela silniční verze Super Trofeo Stradale, která vzhledem a technikou odkáže na svého okruhového sourozence. A pak by přišel facelift a začalo by se nanovo.
Zda přitom vše skončí podle tohoto scénáře, je prozatím ve hvězdách. Jisté je tedy pouze tolik, že Lamborghini rozhodně neskládá ruce do klína, ale naopak pěkně přitápí pod kotlem.
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je prvním derivátem nového desetiválcového modelu. Určen je pouze pro okruhové využití, silniční zadokolka má ovšem dorazit již za dva roky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie