Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán přijde také jako zadokolka, dorazí i další nové verze
20.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený Huracán má dorazit již příští rok, modelu s pohonem jedné nápravy bude vyhrazeno období následující. To je ovšem pouze začátek expanze.
Italská automobilka s býkem ve znaku představila o uplynulém víkendu v americkém Pebble Beach nový závodní speciál Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten již dle názvu dostal oproti standardnímu modelu nepatrně vyšší výkon, jenž směřuje pouze na zadní kola. Ačkoliv aktuálně je tato koncepce vyhrazena pouze okruhům, do budoucna by se tento stav měl změnit. Lamborghini totiž plánuje celou řadu dalších verzí svého desetiválcového modelu.
„Udělali jsme to již s Gallardem, takže možnost tu je. Jsme výrobce supersportovních aut s pohonem všech kol, ale proč bychom nemohli nabízet verzi s hnanou zadní nápravou?“ ptá se vcelku logicky šéf automobilky Stephan Winkelmann. A zároveň naznačuje, že takový vůz by šel stopách modelu LP550-2 Balboni. Výroba by se tentokrát omezila na asi 250 kusů, jejich cena by však ve srovnání s předchůdcem oproti základní verzi narostla.
Zadokolka je ovšem až druhá v pořadí, nejprve se Lamborghini chystá na „skalpování“ Huracánu. Otevřená verze by přitom měla dorazit již příští rok, modelu s jednou poháněnou nápravou je tedy vyhrazen rok 2016. Tím ovšem expanze značky neskončí. „Potřebujeme mnoho derivátů. Zákazníci je očekávají a my neustále potřebujeme něco nového, o čem se bude mluvit,“ dodává Winkelmann.
Je tedy zjevné, že Lamborghini chystá také návrat verze Superleggera, těšit se tak můžeme na příchod modelu s nižší hmotností a vyšším výkonem. Objevit se však mohou i označení SE, Super Performante a další, přičemž vše by uzavřela silniční verze Super Trofeo Stradale, která vzhledem a technikou odkáže na svého okruhového sourozence. A pak by přišel facelift a začalo by se nanovo.
Zda přitom vše skončí podle tohoto scénáře, je prozatím ve hvězdách. Jisté je tedy pouze tolik, že Lamborghini rozhodně neskládá ruce do klína, ale naopak pěkně přitápí pod kotlem.









Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je prvním derivátem nového desetiválcového modelu. Určen je pouze pro okruhové využití, silniční zadokolka má ovšem dorazit již za dva roky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 6 hodinami (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 6 hodinami (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 7 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 8 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva