Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracan: nástupcem Gallarda nebude Cabrera, ale „hurikán“
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nezměnili názor pouze v rámci názvu. Kvůli Porsche 911 Turbo totiž desetiválcové Lambo dostane také zcela novou hliníkovou platformu.
Nové desetiválcové Lamborghini je jedním z nejočekávanějších automobilů současnosti. Jeho odhalení je navíc prakticky na spadnutí, díky čemuž se vynořují stále nové špionážní fotografie či neoficiální informace. Do těch se občas přimíchá nějaké to oficiální video, to nám však spíše naznačuje, že Italové by měli změnit marketingové oddělení. Z daných záběrů se totiž nedozvíte absolutně nic, což je v naprostém kontrastu s informacemi, které přinesli kolegové z britského Auto Expressu. Podle nich se totiž nástupce modelu Gallardo nebude jmenovat Cabrera.
Při pohledu na nadpis článku asi nemá cenu chodit dlouho okolo horké kaše, takže rovnou zmíníme, že novým názvem je Huracan. To ve španělštině znamená „hurikán“, skutečný význam tohoto slova je ovšem trochu hlubší. Převzato totiž bylo od Mayů, kteří tak nazývali boha ohně, větru a bouře. Na výbušné Lambo tak padne jako ulité - vlastně mnohem více než Cabrera, jehož překlad odkazuje na pasačku koz (i když i to má u auta podobného typu svou poetiku...).
V obou případech je přitom zřejmé, že se Italové odklánějí od své tradice pojmenovávat nové vozy podle býků. I když ke Španělsku inklinují nadále - přičemž bychom se ani nedivili, kdyby se nakonec nějaký ten rozzuřený býk v tiskové zprávě objevil. Koneckonců, stačí jen zadat do internetového vyhledávače spojení „huracan bull“ a rázem vám vyjedou odkazy třeba na videa, na nichž pár býků toho jména můžete vidět v akci.
Opusťme ale nyní název (jenž si Lamborghini zaregistrovalo již v roce 2012, společně se jmény Urus a Deimos) a pojďme se podívat na techniku. V případě motoru je sice vše jasné, neboť pod kapotou opět najdeme 5,2litrový desetiválec, a neznámé nejsou ani převodovky. Očekává se totiž, že kromě sedmistupňového dvouspojkového automatu vůz i nadále dostane šestistupňový manuál. Změny ovšem nastaly u podvozku.
Původně se totiž očekávalo, že Lambo (i příští Audi R8, které se objeví v roce 2015) budou používat současnou, jen modernizovanou platformu. Poté se ovšem italští a němečtí inženýři projeli v koncernovém Porsche 911 Turbo (991) a rázem bylo rozhodnuto, že potřeba bude mnohem radikálnější řešení, aby bylo dosaženo vyššího úrovně dynamiky. Platforma tak nakonec bude zcela nová.
V rámci vzhledu se pak nové Lamborghini Huracan nechalo inspirovat limitovanou edicí Sesto Elemento, ovšem především zvenčí. Uvnitř by pro změnu vzorem měl být Aventador, což je patrné zvláště ze startovacího tlačítka, které se objevilo na stránkách projektu Hexagon.
Online odhalení novinky pak máme očekávat v závěru měsíce, přičemž naživo se Huracan ukáže v březnu v Ženevě. V té době však již má být naplno rozjetá výroba, neboť linky se prý roztočí na počátku nového roku.
Vybrané ilustrace a špionážní fotky Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan se objevilo na řadě špionážních fotek i neoficiálních ilustracích. Tehdy si ovšem ještě každý myslel, že se bude jmenovat Cabrera
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva