Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven
16.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S citelně nižší hmotností a nakonec vyšším výkonem přichází nejnovější závodní býk. K dobru má dalších 10 koní, které posílá výhradně na zadní kola.
Lamborghini Huracan už chvíli není horkou novinkou, však oficiálně odhalen byl už loni před Vánoci a před nedávnem jsme jej mohli přivítat i v České republice. Lambo má ale s vozem pochopitelně bohatší plány než představit jednu jeho verzi a odebrat se na kávu, a tak po několika avízech a neplánovaném předčasném odhalení vyrukovalo i se závodní verzí Super Trofeo.
Místem jejího debutu se stejně jako v případě McLarenu P1 GTR stala akce konaná tento víkend v okolí amerického Monterey. V tomto případě nejde o nedělní Concours d'Elegance, ale o sobotní Quail Motorsports Gathering, to ale nakonec není až tak důležité. To podstatné je, že vám nyní můžeme nové Super Trofeo nejen ukázat, ale říci vám také něco k jeho technice.
Zůstaneme-li ještě chvíli u vzhledu, pak musíme zrekapitulovat hlavně notně pozměněnou aerodynamiku pramení zjevně hlavně ve vyšší přítlak na obou osách. O ten se starají zejména modifikovaný přední nárazník, rozšířené boční prahy, monstrózní zadní křídlo a difuzor podobných rozměrů. Změněno bylo i řešení chlazení, což dosvědčují otvory na přední kapotě, výfukový systém s dvojicí centrálně umístěných koncovek a k nepřehlédnutí jsou rovněž kovaná kola s centrální maticí a slicky Pirelli P Zero.
Zásadní změnou je také snížení hmotnosti, která oproti silniční verzi poklesla o výrazných 151 kilogramů. Pokud tedy správně počítáme, mělo by Super Trofeo váži 1 271 kg. Detailnější technické specifikace zatím Lamborghini neuvolnilo, je ale zřejmé, že krom většího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny má snížení hmotnosti na svědomí také eliminace pohonu všech kol - výkon motoru míří čistě na zadní osu.
To ostatně naznačuje už označení LP620-2, které dosvědčuje i další modifikaci - zvýšení výkonu motoru o 10 koní na rovných 620 kobyl. Ty míří přes sekvenční převodovku na už zmíněná zadní kola, co to ve výsledku dělá s dynamikou nebo okruhovými časy ale zatím Lamborghini nezveřejnilo. Moudřejší nejsme ani „veřejném promítání” v Monterey, a tak musíme počkat na další týdny a měsíce, než se dozvíme více...
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je nakonec nejen lehčí a aerodynamicky příhodněji tvarované, ale také o 10 koní výkonnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva