Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán GT3: ostrá zadokolka je tu, váží jen 1 239 kilo
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhové provedení vypadá agresivněji. Přitom shodilo téměř 200 kg, za což vděčí záplavě karbonových vláken i absenci pohonu 4x4.
V posledních dnech obletělo svět video dokumentující děsivou nehodu českého Lamborghini Huracán. Ta se stala ve více než třísetkilometrové rychlosti a je skoro zázrak, že se nikomu nic vážného nestalo. Ze samotného vozu ovšem zůstala hromada šrotu, která málem zastínila i prezentaci závodního provedení GT3. To bylo odhaleno včera večer v sídle značky v Sant'Agata Bolognese, přičemž účastnit se bude vytrvalostních závodů série Blancpain.
Pro tyto účely bylo standardní provedení upraveno dle specifikací mezinárodní automobilové federace FIA a kupříkladu uvnitř profituje z plnohodnotné ochranné klece. Modifikován byl také přední a zadní pomocný rám, zatímco šasí spoléhá na hliník a karbon. Kromě toho se do výbavy nastěhovaly šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, jež najdeme za koly s pneumatikami o rozměru 315/680 vpředu a 325/705 vzadu.
Pohled do interiéru zatím značka nabízí jen skrze video, kromě oné závodní klece v kabině ovšem najdeme také nový multifukční volant, karbonovou závodní sedačku ve specifikaci 8862, hasicí systém nebo inovovaný střešní systém, jež umožňuje zdravotníkům rychlý přístup k pilotovi v případě nehody. Více se ovšem o kokpitu nezmiňuje ani tisková zpráva, zamířit tak můžeme k exteriéru, který je nejen díky zelenému laku viditelný již na dálku.
Oproti standardní verzi máme tu čest se stavitelným předním spoilerem, bočními stabilizátory, pozměněnou kapotou nebo lamelami nad předními koly, jež navyšují přítlak. Patřičně rozšířeny byly také blatníky, na které navazují rozšířené boční prahy a vše korunuje mohutné zadní křídlo či rozměrný difuzor. Mezi nimi pak najdeme dvojité kulometné hnízdo, tedy dvojici koncovek sportovního výfukového systému.
Technickou stránku věci Lamborghini spíše tají, než aby se jí chlubilo, a tak víme pouze tolik, že modifikovaný 5,2litrový motor V10 je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou a závodní spojkou. Výkon zůstává neznámý, rozpohybovat však musí pouze 1 239 kilogramů. To oproti standardu představuje takřka 200kilovou dietu, vše ale musí ještě schválit FIA. Je tak možné, že finální cifra se ještě lehce pozmění.
Měnit by se ovšem již nemělo rozložení hmotnosti, která počítá s poměrem 42:58 mezi přední a zadní nápravou. Tím nám ale dostupná fakta končí. Dodat již můžeme pouze tolik, že oproti standardu je verze GT3 ryzí zadokolkou, která je velmi svolná ke smykům, jak nám dokládá přiložené video. Cena pak byla stanovena na 369 000 Eur (cca 10 327 000 Kč) a v prvním závodě série Blancpain se se objeví už v dubnu tohoto roku v italské Monze.
Lamborghini Huracán GT3 se pyšní upraveným zevnějškem i spartánským interiérem. Mimo to shodilo takřka 200 kilo a posílilo v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 56 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva