Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán 2014: cena začne na 6 milionech Kč, příplatky jsou tučné
27.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+úplný ceník, živé foto) Nástupce Gallarda už netrpělivě přešlapuje u arény. Stát bude od 6 milionů.
Italský výrobce supersportů začne svoje poslední dílko s názvem Huracán prodávat až za několik měsíců, už teď se ale objevily jeho britské ceny v konfigurátoru a vůz už putuje po privátních akcích, aby si získal své první zákazníky. Ty by měl upoutat nejen vzhledem s typickými designovými rysy Lamborghini, ale také desetiválcovým atmosférickým motorem 5,2 litru o výkonu 610 koní, který roztáčí všechny kola prostřednictvím dvouspojkové sedmistupňové převodovky.
Základní cena začíná na 150 600 librách (cca 5 milionů Kč), avšak bez daně. Ta dokáže cenu vyšponovat o další milion výše, konkrétně na 180 720 liber. Jenomže ani to není zcela základní suma, jelikož si ještě britští zákazníci musejí připlatit další tři tisíce liber za dopravu. Ve výsledku se tedy cena usadí na 183 720 librách (zhruba 6,1 milionu korun). Takový „holý základ“ ale objedná ve skutečnosti jen málokdo, první extra příplatky budou souviset s volbou laku karoserie.
Co se týče výběru barev, k mání bude osm standardních, které obsahují třeba bílou, modrou nebo černou. Pokud budou zájemci hledat něco trochu exkluzivnějšího, pak bude k dispozici například matná černá Nero Nemesis či lak Giallo Horus, které zvednou cenovku o dalších 10 500 liber (téměř 350 tisíc). Lak Verde Mantis údajně vyjde na příznivějších 3 360 liber (112 tisíc Kč). V konfigurátoru dále najdeme další volitelné prvky, přičemž jedním z nejužitečnějších bude zcela jistě funkce zvedání přídě pro přejezdy zpomalovacích prahů za 2 628 liber (87 tisíc) a také magneto-rheologické tlumiče s proměnnou tuhostí (78 tisíc).
Cena však nezakotví zákonitě ani zde, jelikož řada zábavních systémů v interiéru s finální částkou ještě docela zahýbá. Pokud nebude zákazník se zaškrtáváním příplatků opatrný, pak se dostane s Huracánem snadno nad hranici 200 tisíc liber. A co teprve u chystané verze Spyder? Pro připomenutí dodáme, že tenhle „býček“ nepatří mezi pomalá auta. Výkon až 610 koní zabezpečuje, že Huracan zrychlí z klidu na stokilometrovou rychlost za 3,2 sekundy, přičemž na dvojnásobku už je za dalších 6,7 sekundy. Zrychlování údajně skončí při dosažení mety 325 km/h.
Stejně jako „královský“ Aventador, nabízí Huracán tři různé jízdní režimy. Jedná se o Strada, Sport a Corsa. Každý jízdní mód upravuje chování převodovky, projev motoru, jeho zvuk a nakonec i míru angažovanosti elektronické kontroly stability. K lepší deceleraci jistě přispějí standardně dodávané keramické brzdy. Chystá se však ještě výkonnější brzdová soustava, o které zatím nejsou podrobnější informace. Zatím si tedy můžete prohlédnout první živé fotografie z privátní akce, kde se Huracán exhibuje s lakem Nero Noctis na dvacetipalcových kolech Mimas, přes které prosvítají žluté třmeny brzdové soustavy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Úplný britský ceník nového Lamborghini
Nové fotografie z privátní akce pro zákazníky ukazují Huracán zase v jiném světle. Gallardo oproti němu působí jako chudý příbuzný
Kompletní fotogalerie nového Lamborghini Huracán LP 610-4
Zdroje: Zero2Turbo, The Supercar Kids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie