Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Spyder Performante: kila i střechu dolů!
19.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Odlehčená verze roadsteru? A proč ne? U Lamborghini si již brzy budete moci pořídit Gallardo LP 570-4 Spyder Performante, které kráčí ve stopách špičkového kupé Superleggera. Nabídne tak více výkonu v lehčím balení.
Pravdou je, že odlehčené Gallardo Spyder je o nějakých 100 kilogramů těžší než kupé, zřejmě i proto mu automobilka říká raději Performante a slůvko Superleggera ponechává jen pro označení úplně nejlehčího Gallarda v nabídce. Přesto jde o dílko více než zajímavé.
Hlavní změnou i u verze Performante zůstává snížení pohotovostní hmotnosti, která poklesla o 65 kg na výsledných 1 485 kg. Důsledky diety přitom můžeme vidět vně i uvnitř vozu. Projevují se hlavně rozsáhlejším použití CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic, tedy plast zpevněný karbonovými vlákny), kterého si můžete všimnout třeba na předním nárazníku, zadním difuzoru, nebo přítlačném křídla. Z „karbonu” jsou navíc kryt motoru, kryty vnějších zpětných zrcátek, středový tunel v interiéru nebo skořepinová sedadla řidiče i spolujezdce.
CFRP má na svědomí 40 procent snížení hmotnosti, o zbytek se postaral hliník, který tvoří část karoserie vozu a také několik zdánlivých drobností. Mezi ně se řadí i odlehčená 19" kola s polozávodními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, jež jsou rovněž lehčí než běžné „pryže”. Tato sada ušetři celkem 13 kilogramů hmotnosti.
Pod kapotou se nachází motor známý již ze Superleggery. Desetiválec o objemu 5,2 litru dodává výkon 419 kW (570 koní) při 8 000 ot./min., který je přenášen na všechna kola přes šestistupňový „automat”, nebo stejně vybavenou manuální převodovku (alternativní volba bez příplatku). Vůz pak dosáhne rychlosti 100 km/h za 3,9 sekundy (o 0,5 s horší hodnota než u Superleggery) a dosáhne rychlosti nejvíce 324 km/h.
Zpomalení mají na starosti ocelové kotoučové brzdy a o průměru 365 mm vpředu a 356 mm vzadu, které mohou být za příplatek nahrazeny i karbon-keramickými kotouči o 380 mm.
Kdy se Gallardo Spyder Performante objeví na trhu a za jakou cenu, to zatím nevíme. Automobilka ale slibuje oba údaje zveřejnit již brzy.















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před hodinouMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 3 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 4 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva