Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador S je venku, facelift mu nadělil výkon i přítlak navíc
19.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Aventador může vzadu nabídnout až 400 % přítlaku navíc. Pod kapotou k tomu přibylo 40 koní, kabinu pak krášlí nový přístrojový štít.
Očekávané se stalo skutečností. Lamborghini dnes oficiálně představilo modernizovaný Aventador S, jemuž továrna nadělila přesně to, o čem se v minulých dnech mluvilo. Dostal vyšší výkon, se kterým dorazil agresivnější design a řiditelná zadní náprava. Ta byla převzata z limitované edice Centenario, kde se systém LRS ukázal vůbec poprvé. U Aventadoru S debutuje na běžném sériovém modelu.
Než se dostaneme k mechanice, zmíníme pár slov o novém designu. Ten byl proměněn hlavně v oblasti čelního nárazníku, kde výraznější splitter upravuje proudění vzduchu směrem k pohonné jednotce. Právě na základě těchto inovací mohlo následně dojít ke zvýšení výkonu motoru. K tomu byl dvěma bočními otvory a na ně navazujícími kanály navýšen přítlak.
Dozadu se pro změnu nastěhoval výraznější difuzor, jehož design ovlivnilo SuperVeloce. Uprostřed zádě stále najdeme trojitou koncovku inovovaného výfukového systému, jenž je o 20 procent lehčí než předchozí provedení. Upraveno bylo také aktivní zadní křídlo, které v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu mění polohu mezi třemi pozicemi. Standardně oproti minulosti navyšuje přítlak o 50 procent, v maximálním aerodynamickém módu dokonce o 400 %. Celkově se pak běžný přítlak vozu zlepšil o 130 %.
V kabině najdeme nový digitální přístrojový štít, jehož vzhled se taktéž mění spolu s jízdním režimem. Zákazníci mohou za příplatek sáhnout po novém telemetrickém systému či koženém čalounění, jenž vzhledově imituje karbon. Přidat lze taktéž některé odhalené panely z uhlíkových vláken či karbonové dekory.
Vzhled je u Lamborghini důležitý, jen o tom ale eSko není. Jak už bylo řečeno, dostalo řízení zadní nápravy. Stejně jako u konkurence také zde se v nižších rychlostech zadní kola natáčí opačně než přední. To vede k virtuálnímu zkrácení rozvoru, při vyšším tempu se naopak kola natáčí paralelně a rozvor je prodloužen.
Technologie LRS spolupracuje s pohonem všech kol a magneto-reologickými tlumiči, kromě toho Aventador S dostal novou generaci zakázkových pneumatik Pirelli P Zero. Výsledkem všeho je zlepšení jízdní dynamiky, čemuž napomáhá také optimalizace 6,5litrového dvanáctiválce, který nyní produkuje o 40 koní více.
Točivý moment zůstává stejný, 740 koní nadále doprovází 690 Nm. Modifikace variabilního časování ventilů a variabilního sacího traktu však umožnily navýšit otáčky motoru z 8 350 na 8 500. Stovku tak Aventador S pokoří za 2,9 sekundy, dvoustovku za 8,9 sekundy a třístovku za 24,5 s.
O zpomalení se starají standardní karbon-keramické brzdy, které vpředu mají kotouče o průměru 400 mm a šestipístkové třmeny. Ze stovky na nulu tak vůz zvládne zastavit na pouhých 30 metrech. Za to vše zaplatíte 281 555 EUR (cca 7,61 mi. Kč).
Lamborghini Aventador S dostalo do vínku agresivnější i účinnější design, více koní či řiditelnou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie