Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador Roadster: skalpovaný býk je tu
12.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka ze Sant'Agaty dnes zveřejnila první fotografie „dekapitovaného“ Aventadoru s označením LP700-4 Roadster.
Jméno nového supersportu s odnímatelnou střechou je odpovědí na otázku, zdali se přestavba nějakým způsobem dotkla pohonné jednotky nebo použité mechaniky. Zjevně nikoli a potvrzuje to také pohled do tabulky technických parametrů. Otevřenému Aventadoru zůstal dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s výkonem 700 koní při 8 250 ot/min a nejvyšším točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot/min. Přítomny jsou také systémy stop-start a deaktivace válců, které z něj při částečném zatížení dělají šestiválcového kastráta.
Rovněž výchozí konstrukce zůstává téměř beze změn. Základem Aventadoru Roadster je opět karbonový monokok s pomocnými aluminiovými rámy vpředu i vzadu, kompozitovým krytem motoru a hliníkovou přední kapotou, dveřmi a předními blatníky. Z obrázků je patrné, že nové Lamborghini není kabriolet ani roadster, nýbrž targa s otevřenou kabinou pouze v omezeném prostoru nad posádkou.
Vpuštění čerstvého vzduchu do kabiny Aventadoru bude jednodušší než v případě předchůdce. Murciélago mělo nešikovnou, manuálně odnímatelnou plátěnou střechu s výztužemi, která omezovala maximální rychlost na 160 km/h. Nový Roadster dostal pár karbonových panelů vážících pouze šest kilogramů. Jejich sejmutí podle automobilky trvá jen pár sekund a uložit je můžete v zavazadlovém prostoru mezi předními koly.
Nejvyšší rychlost Avetadoru Roadster se oproti výchozí verzi nezměnila. Dostatečně dlouhé (i když ne dlouho trvající) podržení plynu řidiči zajistí maximálních 350 km/h. Čas akcelerace na stovku se nicméně nepatrně zhoršil. Pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky a pohonu všech kol to trvá rovné tři sekundy, tedy o jednu desetinku déle. Může za to zvýšení hmotnosti o 50 kg - Lamborgini pro Roadster udává suchou váhu 1 625 kg a její rozložení 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Pokud by vůz jezdil na původních kolech, byl by ještě o dalších 10 kg těžší, právě tolik se ale podařilo uspořit použitím nových disků o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu.
Aby se cestující snadněji vypořádali s nežádoucími turbulencemi při jízdě bez střechy, objevují se ve voze dva nové aerodynamické prvky. K utišení rozbouřené atmosféry v kabině přispívá výklopný větrný deflektor na horní hraně předního okna a elektricky ovládané zadní okno, které kromě víření vzduchu zčásti ovlivňuje také intenzitu zvuku dvanáctiválce pronikajícího k uším posádky.
Aby byla zajištěna stejná míra bezpečí při převrácení auta, byl dodatečně zesílen nejen rám čelního okna, ale také zadní sloupky. Podle Lamborghini jsou navíc odnímatelné střešní panely vyrobené z tzv. kovaného karbonu pevnější než titan a to navíc i o menší tloušťce. Nůžkové otevírání dveří zůstalo zachováno, přepracován byl však kryt motoru, který dostal něco jako centrální páteř a dvojici šestiúhelníkových průhledných panelů s vrstvenými pláty polykarbonátu.
Novinkou je také lakování karoserie zachycené na obrázcích. Kombinuje lesklou černou na sloupcích s barvou Azzuro Thetis, inspirovanou odstínem použitým u Miury Roadster z roku 1968.
Hmotnost otevřeného Aventadoru se zvýšila o 50 kg a z toho jen 6 kg váží odnímatelné střešní panely z karbonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva